• Pink Muffin

Registreringsnummer efter krock??

Blir skit-förbannad på mig själv... men, men nu är det bara att acceptera läget och försöka lösa det härifrån... kanske nån kan hjälpa mig:

Idag vid 16-tiden var jag på väg hem från köpcentrat i bilen. Vid en T-korsning var jag beredd att köra ut på den korsande vägen, men ser i sista sekund att det kommer en bil bakom kröken och bromsar därför... Bilen bakom mig kör då in i mig bakifrån. Jag kör ut på vägen och åker en bit för att inte stå mitt i vägen, svänger av på närmsta avtagsväg och bilen som kört in i mig svänger in efter.

Med världens hjärtklappning kliver jag ur bilen... eg. mest förbannad, men också lite skakad. Ur bilen jag blivit påkörd av kliver en ung kille i 25-30-års åldern. Vi tittar på skadorna på min bil... en spricka i stötdämparen och nån liten skråma på bakluckan. Hans bil ser oskadd ut!

Jag är mest orolig för att han ska tycka att det är mitt fel och vara arg, men han säger med en gång att "det här åker nog jag på" och jag håller med även om jag tycker att jag klantat mig som bromsade så sent.

Ingen av oss har en skadeanmälan i bilen så jag får hans mobilnummer och säger att jag ringer senare när jag pratat med försäkringsbolaget. Nu till problemet...

Skärrad som jag blev tog jag inte hans reg.nummer. Har nu provat att ringa mobilnumret två ggr och båda gångerna går hans mobilsvar igång. Jag har sökt på numret via eniro.se och vet han bor. Eftersom det är alldeles i närheten har jag tom. gått en repa för att kolla om bilen, som är en "ovanlig" färg, men i ett märke jag lätt känner igen, står ute, men det gjorde den inte!!

Vad skulle ni gjort om han inte svarade?? Jag har hans mobilnummer, namn och adress. Kan jag på något sätt se vilka bilar han äger med denna information??

Tacksam för lite hjälp!!

• Svar på tråden Registreringsnummer efter krock??
  • Amarone Classico

Jag är ute på lite halvhal is här, men om du har hans adress kan du få hans personnummer från Skattemyndigheten och sen borde du kunna få utdrag ur bilregistret med hjälp av det.

Det första är jag säker på, men inte det andra!

Hoppas det löser sig för dig!

• Mia m Rasmus

För jävligt när folk gör så.... Det är ju inte säkert att du har fått hans riktigt mobilnummer, men vore jag du så skulle jag gå till adressen och plinga på dörren. Jag tror inte du kan få reda på vilka bilar han äger, fast du kan ju alltid ringa bilregistret och höra och förklara situationen.

www.vv.se/templates/page3____4476.aspx

Lycka till!

• Pink Muffin

Mia m Rasmus - När jag fått hans nummer ringde jag upp det för att se att hans mobil ringde och det gjorde den där på plats!! Han sa också sitt förnamn och det stämde med det namn som stod för mobilen på eniro!!

Visst är det knäckande att man är så jävla godtrogen, men eg. är väl det jävligaste at man ska behöva tvivla!!

• Amarone Classico

Pinkie, jag tror du måste ringa dem.

Jag har inte kollat folks personnummer på ett antal år och då "fanns inte" internet, så jag ringde. Hur det är idag vet jag inte, men jag tror inte det går att få ut personnummer via nätet.

Ring imorgon!

• Pink Muffin

hanna sl - OK... Men jag vet att kommunanställda kan kolla ex. vilka som bor på en adress...?! Är det bara nåt dom kan göra från jobbet då...? Hehe... annars har ju jag ett jobb som gör att jag har tillgång till det...

• Amarone Classico

Pinkie, hur har det gått?

• Gulogulo

Uppgifterna är offentliga:

1. Ring skatteverkets servicetelefon (0771-567 567). Välj folkbokföring och när du får tala med en människa lämna namn och adress. Då får du personnumret.

2. Ring vägverket (0771-14 15 16). Lämna personnummer och du får uppgifter på samtliga fordon som din granne äger.

Pinkie annars kan du ju koppla upp dig mot infotorg och databasen SPAR från jobbet och plocka fram personnumret över internet. Dock undrar jag vad landstinget/kommunen tycker om det... :)

• Pink Muffin

Heej!! jag tog en repa förbi området där han bor även i fredags och då stod bilen på parkeringen!! Skrev lite snyggt av reg.nummret och har nu fyllt i alla papper... Kollade med bilregistret och det visade sig att bilen stod på hans pappa... Väntar på att försäkringsbolaget ska höra av sig!! Tack för alla tips och råd!!

• Narym

Hejsan, kanske är detta lite sent (kankse har du redan löst problemet?!), men du kan iaf ringa till Trafikförsäkringsföreningen. Lämna de uppgifter du har så kan de försöka söka upp ett personnummer och sedan se vilka fordon han ev äger och så om någon av dem är den bilen som du känner igen. Lycka till!

Svar på tråden Registreringsnummer efter krock??