Registreringsnummer efter krock??
Blir skit-förbannad på mig själv... men, men nu är det bara att acceptera läget och försöka lösa det härifrån... kanske nån kan hjälpa mig:
Idag vid 16-tiden var jag på väg hem från köpcentrat i bilen. Vid en T-korsning var jag beredd att köra ut på den korsande vägen, men ser i sista sekund att det kommer en bil bakom kröken och bromsar därför... Bilen bakom mig kör då in i mig bakifrån. Jag kör ut på vägen och åker en bit för att inte stå mitt i vägen, svänger av på närmsta avtagsväg och bilen som kört in i mig svänger in efter.
Med världens hjärtklappning kliver jag ur bilen... eg. mest förbannad, men också lite skakad. Ur bilen jag blivit påkörd av kliver en ung kille i 25-30-års åldern. Vi tittar på skadorna på min bil... en spricka i stötdämparen och nån liten skråma på bakluckan. Hans bil ser oskadd ut!
Jag är mest orolig för att han ska tycka att det är mitt fel och vara arg, men han säger med en gång att "det här åker nog jag på" och jag håller med även om jag tycker att jag klantat mig som bromsade så sent.
Ingen av oss har en skadeanmälan i bilen så jag får hans mobilnummer och säger att jag ringer senare när jag pratat med försäkringsbolaget. Nu till problemet...
Skärrad som jag blev tog jag inte hans reg.nummer. Har nu provat att ringa mobilnumret två ggr och båda gångerna går hans mobilsvar igång. Jag har sökt på numret via eniro.se och vet han bor. Eftersom det är alldeles i närheten har jag tom. gått en repa för att kolla om bilen, som är en "ovanlig" färg, men i ett märke jag lätt känner igen, står ute, men det gjorde den inte!!
Vad skulle ni gjort om han inte svarade?? Jag har hans mobilnummer, namn och adress. Kan jag på något sätt se vilka bilar han äger med denna information??
Tacksam för lite hjälp!!