• hjärterum

-Hjälp vilken fläskläpp!

Igår hoppade min son i soffan då jag var på jobb.
    Han for då rakt in ivardagsrumsbordet och fick en STOR fläskläpp. säkert 4ggr större nu.De hade tvättat och satt is på.
    Vad kan eller ska man göra nu?
    Kan det bli farligt?

• Svar på tråden -Hjälp vilken fläskläpp!
  • Haverist

Sprack inte läppen vid slaget lär den inte spricka nu heller. Så länge det inte kommer blod från munnen/tänderna behöver du inte oroa dig. Den lägger sig så småningom. En fläskläpp brukar gå ner något i svullnad redan samma dag.

• hjärterum
    Haverist skrev 2009-08-05 09:08:18 följande:
    Sprack inte läppen vid slaget lär den inte spricka nu heller. Så länge det inte kommer blod från munnen/tänderna behöver du inte oroa dig. Den lägger sig så småningom. En fläskläpp brukar gå ner något i svullnad redan samma dag.
    -Tack för svar:)
    Jag hoppas att det lägger sig på stackarn.
  • Busbellan

Den lär lägga sig så småningom Det är inte så mycket som kan hända, mer än att det ser lite roligt ut.
    När min dotter ramlade och slog i munnen och tänderna så sa tandläkaren att det är bra om det blir fläskläpp för då har tänderna skyddats bra

Mamma till Nora, August och Ella
  • hjärterum
    Busbellan skrev 2009-08-05 09:11:07 följande:
    Den lär lägga sig så småningom Det är inte så mycket som kan hända, mer än att det ser lite roligt ut.När min dotter ramlade och slog i munnen och tänderna så sa tandläkaren att det är bra om det blir fläskläpp för då har tänasderna skyddats bra
    Jaså, så tänderna skyddas då!?
    Han har säger att han inte har ont men har slagit i en tand förr, vilen jag hoppas ej tagit mer skada...
  • Busbellan
    hjärterum skrev 2009-08-05 09:56:39 följande:
    Jaså, så tänderna skyddas då!?Han har säger att han inte har ont men har slagit i en tand förr, vilen jag hoppas ej tagit mer skada...
    Japp, så sa i alla fall tandläkaren till mig. Om läppen svullnar upp så har den tagit största smällen, inte tänderna
    Mamma till Nora, August och Ella
Svar på tråden -Hjälp vilken fläskläpp!