• SVE

Nagelsax eller nagelklippare???

Ja jag undrar helt enkelt vad som är bäst när man väl ska börja klippa naglarna på den lilla bebisen?

Och gärna om ni motiverar varför ni tycker respektive sak. :)

• Svar på tråden Nagelsax eller nagelklippare???
  • Me o Mike

På min första bebis hade jag en liten nagelfil för bebisar. Då var man ovan och lite rädd.
    Med andra körde jag med nagelklippare direkt. Funkar bra.

• SVE

Okey tack för erfarenheten :)

Flera tack :)

• SVE

hmm alla ska ju säga lika så jag slipper välja själv haha, men ica har ett set med både och får väl köra på det då:D

• Hannish

I början är naglarna så mjuka så då kan man försiktigt dra av dem (Inte hela naglarna alltså.. utan det vita man normalt klipper bort ) Sen började jag använda vår vanliga nagelsax. Gäller att vara försiktig och hålla bebins hand i ett stadigt grepp bara.

• Minxy

Vi körde med att fila/riva av det yttersta på naglarna alldels i början och lite senare skaffade vi en liten nagelklippare. Funkar jättebra - gör det till en rutin typ 1 gång/veckan (även om det inte riktigt behövs, man kan ju bara trimma lite) för att bebisen ska bli van det.
    Syrran klippte naglarna sällan på sin pojk och han är nu 6 år gammal och blir fortfarande hysterisk när hon säger att dom måste klippa naglarna.
    Min son är 1,5 år och sitter som ett ljus medan jag klipper hans naglar, just för att jag gjort det regelbundet under hans första år.

***S+M=L***
  • SVE

Nu har jag köpt ett litet kit med nagelsax, nagelklippare och fil så något ska väl funka :)

Nu till en ny fråga då när ska man börja klippa/fila?

• UnDeuxTrois

Vi drog naglarna först, jätteförsiktigt. Sedan nagelklippare. Saxen var värdelös, tog lång tid och naglarna blev ojämna. Ibland var naglarna även för tunna så då klippte den inte alls ...

• lisadragon

Har inte riktigt pejl på när man får klippa, dom säger det på bb, jag var superirreterad att jag inte fick klippa dom, dom sa att man skulle bita av dom, men om tänderna inte är jämna som mina ojämna hajtänder, hur skulle det går till... Fick iaf fila tills det var daxs att klippa..

Har använt sax till min pojk, klipper MINST en gång i veckan, oftast två. Har alltid klippt ofta men han gillar det inte ändå ;)

• SVE

Okey, jaja vi får väl se vad dom säger på bb då :)

• TiLo

vet att de säger att man inte får klippa naglarna på bb. men när de börjar riva sig på naglarna och de börjar bli vassa då klipper jag försiktigt. med nagelklippare.

• Knubbe12

På BB där vi var var det "förbjudet" med nagelklippare pga att de oftast är så vassa och det är lätt att klippa bebisen i skinnet. Vi har använt nagelfil och en trubbig nagelsax istället och det har fungerat bra!

• patti87

jag använder sax till min 7 veckors gamla bebis, funkar jättebra! brukar göra det när han är väligt lugn eller sover. saxen ska vara rund där framme .

Svar på tråden Nagelsax eller nagelklippare???