Sjöfartsmuseet eller Naturhistoriska museet? (Göteborg)
Vilket tycker du var roligast? Vilket är mest intressant för en nyfiken fyraåring?
Vilket tycker du var roligast? Vilket är mest intressant för en nyfiken fyraåring?
Ingen?
Det var ett tag sedan jag var på Naturhistoriska men vet att det brukar vara riktigt roligt där. Jag var på Sjöfartsmuseet för 2 veckor sedan med Ludvig som är 2 år. Deras akvarium är fint men litet och på 3e våningen finns det ett speciellt inrett lek(båt)rum.
Annars är museet väldigt barnvänligt men man går igenom det ganska snabbt.
Jag skulle hellre ta honom till Universeum. Sååå mycket mer spännande saker att utforska.
Men om man ska välja mellan Naturhistoriska och Sjöfartsmuseet, så beror det nog mer på om man är intresserad av båtar och havet eller djur. Båda museumen är rätt så lika tycker jag: bra och intressanta, men något "mossiga"
Ha så skoj, vad det än blir.
Kleopatra II skrev 2009-08-05 10:10:42 följande:
fam kaos skrev 2009-08-05 10:14:24 följande:
Sjöfartsmuseeet är mycket mer barnvänklgt tycker jag. Där finns lekrum, kaféet är mer barnvänligt (våffelbuffé på helgerna), det ordnas mer barnaktiviteter (kolla deras hemsida efter musik, eller klappa-djuren-aktiviteter). Vi bor på gångavstånd från båda, och Sjäfartsmuseet ser många som sin naturliga inomhuslekplats när det är dåligt väder. Mycket spännande spring och klätteryta, och levande djur istället för uppstoppade.
Göteborgare här. Båda är ganska tråkiga, Men om man går till den ena får man fri entre till den andra. Universeum är mycket roligare eller besök till Slottskogen och djuren.
Ett museum som min kille på 3,5 år tycker är roligt är Statsmuseet nere vid Gustav Adolfs torg. Där finns också en barnavdelning med båtar man kan få köra och en lyftkran man kan klättra upp i. Själv tycker jag att det är lite sömnpillervarning, men det tycker inte sonen . Vi var där tidigare i somras och han pratar fortfarande om att gå tillbaka. Men idag blir det vattenfallet i Botaniska som är en klar favorit också
.
Ps. Biljetten till Stadsmuseet fungerar på Röhsska, Konstmuseet och Sjöfartsmuseet också.
Jag gillar Sjöfartsmuseet. De har massor med intressanta guidningar, teater, och pysselaktiviteter osv. Kolla deras program innan, så ni hinner med allt! Lekbåten är också en favorit.
Naturhistoriska helt klart! Finns massor av spännande djur att titta på!
Mina barn tyckte det var jättetråkigt på sjöfartsmuseet, de ville gå där ifrån efter 10 minuter.