• Vårflickan84

Drömmer om döda

Vet någon vad det betyder om man drömmer om sin döda mormor?
    Hon kramade mig och pussade mig på kinden och var otroligt glad över att se mig igen.
    någon som vet?

• Svar på tråden Drömmer om döda
  • Vårflickan84
    försök2 skrev 2009-08-05 10:56:32 följande:
    HejHon kom o hälsade på dig medan du sov...härligt!
    ja tydligen haha... men vad betyder det? hon var så glad i drömmen.
  • försök2

Hon var glad att se dig och det betyder att hon mår bra där hon är.....andar och döda släktingar (om man nu tror på sånt) bruka kommunicerar med en via drömmar .....När du går o lägger dig be din mormor komma till dina drömmar
    Lycka till

• Vårflickan84
    försök2 skrev 2009-08-05 11:04:18 följande:
    Hon var glad att se dig och det betyder att hon mår bra där hon är.....andar och döda släktingar (om man nu tror på sånt) bruka kommunicerar med en via drömmar .....När du går o lägger dig be din mormor komma till dina drömmarLycka till
    vad skönt!
    men hur ber man de komma? pratar man med dom?
  • försök2

Japp även om det låter korkat men gör det...jag har gjort det..en natt sa jag (behöver inte prata hög) räcker med tanken....men i alla fall så innan jag gick o la mig sa jag i mina tankar...nu vill jag drömma om dig morfar....kom o ge mig råd , behöver det nu(hde en svårt period då) o samma natt drömde jag om honom som förklarade massa saker till mig..speciellt såna drömmar som man minns tydliga och känslan man vaknar efter en dröm sakll man vara uppmärksam (bruka stämma) lita på din intution och lycka till

• Vårflickan84
    försök2 skrev 2009-08-05 11:13:24 följande:
    Japp även om det låter korkat men gör det...jag har gjort det..en natt sa jag (behöver inte prata hög) räcker med tanken....men i alla fall så innan jag gick o la mig sa jag i mina tankar...nu vill jag drömma om dig morfar....kom o ge mig råd , behöver det nu(hde en svårt period då) o samma natt drömde jag om honom som förklarade massa saker till mig..speciellt såna drömmar som man minns tydliga och känslan man vaknar efter en dröm sakll man vara uppmärksam (bruka stämma) lita på din intution och lycka till
    oj vad häftigt!
    ska testa inatt då... min mormor var en otroligt snäll människa. hon bad till Gud om det bästa för alla jämt.
    tack för ditt svar!!
  • skrutteluttan74
    försök2 skrev 2009-08-05 11:13:24 följande:
    Det låter som att du precis som jag gör astrala resor...det är underbart.
    En gång blev jag så arg på min mamma.
    Hon dog 2005
    och förra året då jag började bli sjuk ( hamnade i ett skov som gjort mej handikappad)
    så saknade jag mamma & var så ledsen och arg på samma gång.
    jag ville ju så gärna ha mamma "HOS MEJ"...
    Så på natten "drömmer jag " att mamma var och hälsa på hemma hos min familj, make & tre barn.
    Ivanlig ordning ägnar hon sej åt sina barn-baarn,leker med den minsta ,pysslar på som hon alltid gjorde.
    Så säger jag i drömmen :
    -"Mamma ,varför dog du och varför kommer du aldrig och hälsar på mej ? "
    Hon svarade inte mej ,utan gick bara fram,:
    Strök mej på kinde och sa "lilla gumman,jag älskar dej så "
    så fortsatte hon ägna sej åt sina barn-barn.
    Så där kunde hon även göra i livet,gå förbi mej,stryka mej på kinden och berätta hur mycket hon älskade mej.
    Och alltså morgonen efter,oj vad varm jag var i kroppen då.
    Sen då jag blev sjuk & hamnade på sjukhus så var hon hos mej var & varannan natt...underbart,trots hennes medfölje och trots att dom alla såg & var så oroliga...
  • 82an

Jag har också drömt om döda anhöriga och när de rört vid mig i drömmen har jag antingen vaknat av att jag skakar eller av att jag får som en elektrisk stöt. Jag är lite osäker på hur mycket jag tror på sånt här över huvud taget men drömmer ibland om möten och att jag talar med dem. Det känns inte som "vanliga drömmar" . Men vad kul att fler upplever detta

Finns det någon literatur om detta?

• Vårflickan84
    skrutteluttan74 skrev 2009-08-05 23:46:02 följande:
    Det låter som att du precis som jag gör astrala resor...det är underbart.
    En gång blev jag så arg på min mamma.
    Hon dog 2005
    och förra året då jag började bli sjuk ( hamnade i ett skov som gjort mej handikappad)
    så saknade jag mamma & var så ledsen och arg på samma gång.
    jag ville ju så gärna ha mamma "HOS MEJ"...
    Så på natten "drömmer jag " att mamma var och hälsa på hemma hos min familj, make & tre barn.
    Ivanlig ordning ägnar hon sej åt sina barn-baarn,leker med den minsta ,pysslar på som hon alltid gjorde.
    Så säger jag i drömmen :
    -"Mamma ,varför dog du och varför kommer du aldrig och hälsar på mej ? "
    Hon svarade inte mej ,utan gick bara fram,:
    Strök mej på kinde och sa "lilla gumman,jag älskar dej så "
    så fortsatte hon ägna sej åt sina barn-barn.
    Så där kunde hon även göra i livet,gå förbi mej,stryka mej på kinden och berätta hur mycket hon älskade mej.
    Och alltså morgonen efter,oj vad varm jag var i kroppen då.
    Sen då jag blev sjuk & hamnade på sjukhus så var hon hos mej var & varannan natt...underbart,trots hennes medfölje och trots att dom alla såg & var så oroliga...
    Vad kul att du har kontakt med din mamma fortfarande. =)
  • Vårflickan84
    82an skrev 2009-08-06 09:19:40 följande:
    Jag har också drömt om döda anhöriga och när de rört vid mig i drömmen har jag antingen vaknat av att jag skakar eller av att jag får som en elektrisk stöt. Jag är lite osäker på hur mycket jag tror på sånt här över huvud taget men drömmer ibland om möten och att jag talar med dem. Det känns inte som "vanliga drömmar" . Men vad kul att fler upplever detta Finns det någon literatur om detta?
    oj läskigt med elektrisk stöt. så har jag inte fått!
    du har rätt i att det inte känns som en vanlig dröm när man möter döda i drömmen.

finns säkert litteratur om man söker. säg till om du hittar nåt!
  • skrutteluttan74
    82an skrev 2009-08-06 09:19:40 följande:
    Jag har också drömt om döda anhöriga och när de rört vid mig i drömmen har jag antingen vaknat av att jag skakar eller av att jag får som en elektrisk stöt. Jag är lite osäker på hur mycket jag tror på sånt här över huvud taget men drömmer ibland om möten och att jag talar med dem. Det känns inte som "vanliga drömmar" . Men vad kul att fler upplever detta Finns det någon literatur om detta?
    Finns många bra böcker om sådana här saker...bland annat av Sylvia Brown,Betty Shine , Barbara Berger,Marie-Louise Hahn, Robert Hahn...en del har även jobbat som medier,klart läsvärt...låna böcker av framför allt Betty Shine & sylvia Brown
  • 82an
    skrutteluttan74 skrev 2009-08-06 16:59:19 följande:
    Finns många bra böcker om sådana här saker...bland annat av Sylvia Brown,Betty Shine , Barbara Berger,Marie-Louise Hahn, Robert Hahn...en del har även jobbat som medier,klart läsvärt...låna böcker av framför allt Betty Shine & sylvia Brown
    Tack för tippset   <Såg att det gick att köpa från bokus

Mina drömmar har gjort mig väldigt nyfiken på "den andra sidan". Min mamma är medial och berättar mycket om sina upplevelser. Men jag har aldrig riktigt trott. Men nu börjar jag känna en dragning att undersöka saken
  • Quiet thoughts

Brukar drömma om mina döda föräldrar jag med.
    När mamma dog så brukade dom komma tillsammans i drömmarna oftast vilket jag såg mer som " att de hittat varandra på andra sidan".
    Låter helt koko kanske men det kändes skönt att tänka så.

Oftast kommer mamma ensam men nångång är pappa med också.
    Jag drömde sällan om pappa innan mamma dog tex men sen då båda var döda dyker de ibland upp.

Vem som helst kan hantera ordning och reda, bara ett geni behärskar kaos
  • Desertchick

Jag har drömt om min döda mormor och det är underbart. Jag såg inte henne på ett par år innan hon dog, efterssom jag bor i USA, och hon i Sverige. Jag kände sån skuld över att vi inte hann ses, men så kom hon till mig i en dröm och kramade mig och sa att "allt är ok". Jag grät i drömmen, och vaknade med tårarna rinnades på kinderna. Detta hände ett par ggr, och efter de drömmarna, så känner jag sånt lugn och skuldkänslan är borta.

• skrutteluttan74
    82an skrev 2009-08-06 18:07:27 följande:
    Tack för tippset   <Såg att det gick att köpa från bokus Mina drömmar har gjort mig väldigt nyfiken på "den andra sidan". Min mamma är medial och berättar mycket om sina upplevelser. Men jag har aldrig riktigt trott. Men nu börjar jag känna en dragning att undersöka saken
    det finns även andra ställen att köpa dom på...Sen kan man juh hyra dom oxå
Svar på tråden Drömmer om döda