Drömmer om döda
Vet någon vad det betyder om man drömmer om sin döda mormor?
Hon kramade mig och pussade mig på kinden och var otroligt glad över att se mig igen.
någon som vet?
Vet någon vad det betyder om man drömmer om sin döda mormor?
Hon kramade mig och pussade mig på kinden och var otroligt glad över att se mig igen.
någon som vet?
Hej
Hon kom o hälsade på dig medan du sov...härligt!
Hon var glad att se dig och det betyder att hon mår bra där hon är.....andar och döda släktingar (om man nu tror på sånt) bruka kommunicerar med en via drömmar .....När du går o lägger dig be din mormor komma till dina drömmar
Lycka till
Japp även om det låter korkat men gör det...jag har gjort det..en natt sa jag (behöver inte prata hög) räcker med tanken....men i alla fall så innan jag gick o la mig sa jag i mina tankar...nu vill jag drömma om dig morfar....kom o ge mig råd , behöver det nu(hde en svårt period då) o samma natt drömde jag om honom som förklarade massa saker till mig..speciellt såna drömmar som man minns tydliga och känslan man vaknar efter en dröm sakll man vara uppmärksam (bruka stämma) lita på din intution och lycka till
Jag har också drömt om döda anhöriga och när de rört vid mig i drömmen har jag antingen vaknat av att jag skakar eller av att jag får som en elektrisk stöt. Jag är lite osäker på hur mycket jag tror på sånt här över huvud taget men drömmer ibland om möten och att jag talar med dem. Det känns inte som "vanliga drömmar" . Men vad kul att fler upplever detta
Finns det någon literatur om detta?
Brukar drömma om mina döda föräldrar jag med.
När mamma dog så brukade dom komma tillsammans i drömmarna oftast vilket jag såg mer som " att de hittat varandra på andra sidan".
Låter helt koko kanske men det kändes skönt att tänka så.
Oftast kommer mamma ensam men nångång är pappa med också.
Jag drömde sällan om pappa innan mamma dog tex men sen då båda var döda dyker de ibland upp.
Jag har drömt om min döda mormor och det är underbart. Jag såg inte henne på ett par år innan hon dog, efterssom jag bor i USA, och hon i Sverige. Jag kände sån skuld över att vi inte hann ses, men så kom hon till mig i en dröm och kramade mig och sa att "allt är ok". Jag grät i drömmen, och vaknade med tårarna rinnades på kinderna. Detta hände ett par ggr, och efter de drömmarna, så känner jag sånt lugn och skuldkänslan är borta.