sniffar bensin??????
jag är nog lkite knäpp men jag vill inte erkänna för mig själv att jag inte tror på det han säger. Inatt, vid halv två vaknade jag av en duns i garaget, jag springer dit och hittar min 15 åring där, helt väck, svettig och tårarna rinner på honom. han säger att han inte vet hur han kom dit och han har ju gått i sömnen förr. MEN saken är den att min moppes tanklock låg på golvet och han luktade som om han hade hält bensin över sig, hans ande dräkt luktade bensin t o m. han hade farit omkull ordentligt, han har en bula stort som ett litet äpple i nacken så den delen stämmer, att han måste ha tuppat av, fruktans värd huvudvärk och mådde illa, kan man ju förstå men saken är det där med bensinen. jag vill inte tro att han sniffat, men jag kan ju inte släppa det, att jag är så dum men det är ju min "bebis", men kan någon hjälpa mig?
vad gör jag nu?
NÅGOT måste ju göras, det är ju bara fakta men vad?
Snälla någon, hjälp mig!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-08-06 08:49
vad en femtonåring gör ute mitt i nätterna, ja, den du, det undrar man kanske men saken är ju den att man måste komma ihåg sina egna tonårs år. men det hörde ju liksom inte hit, han var inte ute, vårat garage sitter ihop med vårat hus. hans förklaring var just det att han inte visste vad han gjorde. jag pratade med soc igår och dom säger också just det där jag tycker är like komiskt "säg att han iinte får", men är inte det ganska självklrt att man har sagt, hela tiden säger, försöker få dom förstå. men vad gör man, det är olagligt att låsa fast dom i väggen eller hur? jag kan tala om att det som man själv tänker när man får barn att man ska nog se till att det ska bli en väluppfostrad, snäll, omtänksam och väl införstådd ungdom som bara lyssnar på vad man säger är ju bara något man kan försöka med och hoppas att dom lyssnar på något utav det. min son är en helt underbar kille men han är också just det, 15 år, vild men ganska lugn, nyfiken (tyvär). jag kan be, säga åt, böne och be, gapa och skrika och prata med honom, ta bort saker för honom, dra in allt vad pengar heter för honom men ibland är det som att fylla en diskho utan propp, man häller men det rinner ju bara ut.
jag vet inte men om du har något annat bra sätt som jag inte provat så berätta,snälla. jag har bett om hjälp av soc och av bup och ÄNTLIGEN har jag fått rätt egter 10 år av bönande av bup, han har adhd och vi har börjat en utredning men det här, det knäcker mig innan dom är klara eftersom dom ansåg att han skulle få ha sommarlov från utredningen också mitt i allt.