• oxen

molande värk ner i ljumskarna, snälla svara (orolig)

Har sån värk ner i ljumskarna, typ som mensvärk.... Vet att man kan ha det när livmodern växer (kommer inte ihåg från min förra grav)

Pratade precis med min mamma och sa detta, då börjar hon; det är ju inte bra.... Du blöder väl inte?

Jag kopplade inte detta till ngt mf, utan att det drar i ligamenten och att det kan värka när det händer så mkt (växtvärk) Men nu blir jag ju skitorolig...

Har ni haft ganska kraftig växtvärk?? Ngn...KÄnt i ryggen, ljumskarna eller bara magen?

Svara fort snälla!!!

• Svar på tråden molande värk ner i ljumskarna, snälla svara (orolig)
  • Nettan73

Jag vet inte om du vill att jag ska svara, för mina tankar går till utomkveds - om jag var du skulle jag kontakta läkare ganska omgående.. Hoppas att det bara är växtvärk!! Stor kram!

• Mickis74

Väldigt vanliga symptom.....så försök släpp din oro och njut av graviditeten.

• Mickis74

Har haft molande värk som mensvärk.....som går ner i ljumskar, lår och bak i ryggen. Har kommit och gått under båda graviditeterna.

• Ia 75

När jag blev gravid (v5-7) hade jag mycket mera värk än vid vanlig mens. Ont, så in i baljan, ner åt ljumskarna. Jag minns nästan inte hur det var men så mycket, mycket mera ont än mensvärk, i alla fall. Precis som mensvärk fast sju resor värre.

Det du känner låter normalt för mig. Du blöder inte?

Ia v 29

• oxen

Nej, jag blöder inte!
    Har i veckan börjat få det riktiga illamåendet och e dödstrött. Reflekterade som sagt inte till mf över huvudtaget (fick mf förra månaden och då hade jag inte ens ont) Har lite vaga minnen av att jag hade mest molvärk i denna veckan med pojken....men det förtänger man ju.....

Borde man inte ha jättevärk och mest på den sidan det sitter (vid utomkvedes?) eller jag vet inte???

Ska på inskrivning på mån och vul på ons så det e väl bara att vänta till dess och hoppas att allt är bra!

Men man blir ju såååånervös när nån säger "negativa" saker...

Undrar bara hur många det är som har mkt molvärk vid växtvärk utan att det behöver vara ngt fel..

• Longhaired

Ta det bara lugnt! Det är jättevanligt att man får ont i ljumskarna när livmodern växer.
    Jag har själv haft det ganska ofta. Det är ingen fara!

/L.

• gravid 79

Jag har också haft mensliknande värkar i ljumskar, ryggslut och mage samt lite krampliknande känsla i äggstockarna.... Tydligen vanligt och helt normalt nligt min BM. Så lycka till

• tesslita

hej gumman!
    försök att inte oroa dig.
    jag har liksom du ganska rejäl växtvärk så att det ibland känns som att något är fel
    eller som att mensen vore på gång.
    jag tycker du ska försöka slappna av.
    blir det mycket jobbigt oh att du är jätteorolig kan du ju alltid åka in till akuten.
    men eftersom du ska på inskrivning och vul i den kommande veckan så ska du se att allt löser sig.
    *kramar om massa*

• EBK

Jag hade mycket värk i ljumskarna under min förra graviditet. Det var ingen fara alls, bara att det gör ont och man orkar inte gå som vanligt..

• oxen

Tack, vad söta ni e för alla svar! Idag har jag inte haft ont alls så. BAra mått så illa. Ätit 3 plommon på hela dagen..... Men nu e ja så sugen på tonfiskbaguette så hoppas mannen hittar nåt i affären Man undrar var allt kommer ifrån, tonfisk liksom

Pratade med bm i morse, tyvärr en annan än den jag hade förra gången. Hon både lugnade mig och skrämde upp mig. Delvis att det är normalt att ha växtvärk så, men även att det kan vara mf på g (de måste väl garantera sig om det skulle bli så) SEn sa hon att om jag får ont upp i skulderblad och bröst måste jag åka in direkt.. Men varför skulle värken gå uppåt där??

Försökrte även få ett gratisvul eftersom de gör det här, men det gick inte. Bara att avvakta.. Jag har iof redan beställt på privatklinik n vecka, men man tycker ju att de borde vara lite tillmötesgående när man e orolig och precis haft ett mf...

Jaja, det är bara att hoppas att det går vägen denna gången!!!

• lollipop25

I början av min grav så hade jag det så hur ofta som helst, det är livmoderna som växer oroa dig inte utan njut ... massa kramar och du GRATTIS.

• Serendipity

Enligt ett par olika böcker jag läst kan smärta i skulderblad och bröst tyda på utomkvedshavandeskap. På något sätt kan smärtan kännas just där, fast den "fortplantas" nere från underlivet. Det är nog därför BM sade att då skulle du åka in direkt!

• Sunny83

Hmm...jag fick en jättehemsk värk härom natten som steg upp mot bröstet.
    Men jag har redan varit och gjort ett vul och fostret ligger där det ska, som utomkvedes kan det ju inte vara för mig.
    vet inte vad det kan ha varit,men ont som F*N gjorde det ialla fall.
    Men efter det har jag inte kännt av något sådant.

• Greenmonster

Sunny83 jag kan få såna värk ibland även när jag inte är med barn. Jag tror att det har med matsmältning att göra. Vissa mat har jag svårt att smält och få direkt ont i bröstet och ibland in i ryggen.

• Sunny83

Greenmonster:

Okej! Tack för svaret, visst kan det vara så.
    Får hoppas på det!
    Man blir ju direkt nojjig och tänker det värsta när man är med barn dock,men det kan nog ha att göra med det du säger!

• Greenmonster

Sunny: visst är det så! Lycka till. Själv har jag nästan inga symptomer alls och är nojjig för det! Aldrig nöjd!

Svar på tråden molande värk ner i ljumskarna, snälla svara (orolig)