huslån hos bluestep
Någon som har fått lån på Bluestep och köpt hus och har stora skulder hos kronofogden som dom hjälpte till att baka in i huslånet?
Någon som har fått lån på Bluestep och köpt hus och har stora skulder hos kronofogden som dom hjälpte till att baka in i huslånet?
Men varför köpa hus och dra på sig ännu mer skulder om man redan har stora skulder hos KFM?
nu frågade jag om någon har gjort det och inget annat.
ja jag vet att det är dumt att dra på sig skulder när man redan har det. men för oss är det en väg att komma ur kronofogden och få en chans att bli av med dom på ackord och bakas in i huslånet...
då blir bara anmärkningarna kvar.
Och vad är det för fel med det då? Det är väl ts sak, jag skulle också vilja ha hus så jag skulle också vilja veta det.
Frågan är om det verkligen är värt det? Bluestep har löjligt höga räntor på bolån idag (6-7%) vilken genererar en bra mycket högre kostnad för boendet om man jämför med många andra traditionella banker.
Det är inget fel alls med att vilja ha hus, men om man sitter djupt i skiten hos KFM så tror jag inte att ett husköp är vägen ur skuldträsket. Bättre då att kämpa hårt, lägga om sina ekonomiska vanor och komma på fötter först och SEN köpa hus.
De kommer inte att bevilja något lån om ni har obetalda skulder som ligger hos KF. Har ni skulder hos KF så innebär det att ni redan lever eller åtminstone bore leva på existensminimum, och då finns det inget utrymme för att betala på ytterligare ett lån. Så tyvärr, beta av skulderna först så har ni större chans. Anmärkningar behöver inte vara ett hinder om ni lånar hos Bluestep men en jättehög och dyr ränta, men en massa obetalt hos fogden är det garanterat. Bluestep kräver dessutom en handpenning vid köp av bostad, precis som de vanliga bankerna så när ni betalat av alla skulder är det bara att sätta igång att spara ihop till i allla fall 10% av köpeskillingen.
Anonym (hus) skrev 2009-08-05 13:05:31 följande:
Anonym (Vet) skrev 2009-08-05 13:37:19 följande:
Okej..........så här är det....
Vi har tagit ett lån hos bluestep för tre år sedan.
Vi hade då skulder till kfm.
Deras krav var att vi med en del av pengarna vi lånade skulle lösa skulden, jag tror tom att de betalade direkt till kfm.
Vi har skött varenda betalning och har nu en ränta på 2,90%
Vi har heller inte dragit på oss mer skulder.
Så lånet hjälpte oss oehört!
Anonym (realist) skrev 2009-08-05 13:44:38 följande:
De lånar bara ut till vad huset kostar inte ett öre mer,det får man lösa på annat sätt!
Bluestep kräver 15% handpenning andra banker 10% i undantagsfall lägre.
Om ni nu har det, har inte KF rätt att ta de pengarna, tvångssälja huset får att få ut dem?
Skillnaden mellan Bluestep och vanliga banker är att de gör en individuell bedömning på varje ansökan. Omöjligt för oss här på FL att ge ett bu eller bä utan det är bättre att kontakta deras kundtjänst och få hjälp där.
Eftersom bluestep tar högre risker så tar de självklart högre ränta, men även den är individuellt satt... ju större risk de tar dessto högre ränta. Är det lägre risk blir det lägre ränta.
Så Ts, innan du deppar ihop... ring till dem eller så gör du enkelt en ansökan via nätet på deras hemsida och sen kontaktar de dig.
En skuld hos kf behöver inte innebära ett nej... det är er betalningsförmåga som är det viktiga!
Lycka till!
Anonym (kunnig) skrev 2009-08-05 19:37:01 följande:
Anonym (Vet) skrev 2009-08-05 19:48:25 följande: