• Erika82

Faner el. Laminat??

Håller på att bestämma oss för nya köksluckor..men kan inte bestämma om vi skall ha laminat eller faner..Fanerluckan tyckte jag inte riktigt om stuket på men jag är lite osäker på om laminatluckan är hållbar..om den klarar ånga, värme etc..Nån som har erfarenhet??? Behöver råd nuuuuuu..tack..

• Svar på tråden Faner el. Laminat??
  • pejuliatra

Laminatluckor tål "allt" bättre än vad fanér gör. Däremot är fanér mer levande material. Tycker jag iaf.
    Vi ska göra om köket nästa månad och har valt fanér luckor av samma orsak som jag precis skrev. Men det är ju verkligen en smaksak det där.

• Erika82

O tack för det..var bara tveksam på kvaliten...Den eklaminatluckan jag har tittat på är verkligen superfin mycket bättre än den i faner som vi oxå tittat på..men försäljaren menade ju på att faneret är bättre än laminat så därför blev jag lite osäker...
    Nån mer med erfarenhet???

• vigdis

Laminat är ju bara plast, brukar bli mycket fult i skarvarna med tiden. Ett billigt och fult material enligt mig. Fanér är betydligt högre klass, speciellt i kombination med massivt trä, ex. ram av massivt trä och spegel av fanér.

• Erika82

Nå`n som har laminatkök?? Nån som vet en bra firma som sälger fanerkök...för som sagt de som vi tittade på va riktigt fula..vi vill ha en utfräsning med en båge och bågen var inget faner i utan den var målad *skitfult* men laminatet däremor var utfräsningen laminat oxå...

• pejuliatra

Vi köper vår kök från Epoq.
    Här deras hemsida om du vill kolla in den!

www.eopq.se

Nu vet ju inte jag om det är den stilen ni är ute efter, och de har väl iof standardprodukter på sina skåp/luckor. Men som sagt - titta skadar ju inte...

Lycka till i valet!!!

Svar på tråden Faner el. Laminat??