• happy 78

Har din barnvagn orsakat att larmet på Lindex(Eller annan affär) gått igång?

Börjar bli både pinsamt o väldigt irriterande att bli uttittad som halvkriminell när jag går in på lindex. Eg har jag ingen lust att gå dit men det finns inte så många andra affärer här plus att de har fina grejer.
    Sa till senast men de skyllde på att barnvagnstillverkaren har sytt in larm i vagnen!? De påstod dessutom att deras larmsystem är superkänsligt..De borde väl för fan ha ett system som reagerar på de larmbrickor de har på kläderna??
    Nån somvarit med om nåt liknande o vart kan det eventuella larmet i vagnen sitta? Har en bugaboo frog.larmet har för övrigt aldrig gått igång i nån annan affär men ca 5 ggr där.
    Tacksam för svar på denna märkliga fråga

• Svar på tråden Har din barnvagn orsakat att larmet på Lindex(Eller annan affär) gått igång?
  • daisy85

låter lite mysko det där, har då aldrig vart med om att vagnen skulle utlösa att larmet går, måste ju va deras larm det är fel på.

• strojes

har aldrig varit med om att min vagn utlöst något larm. men för rätt många år sedan när jag, min bror och min mamma var i stan och julhandlade så gick larmet inne på åhlens (vi hade inte några inköpta varor med oss) och då fick vi förklaringen att metallföremål kan ibland lösa ut butikslarm.

• Lantani

Jag har hört talas om detta. Vad jag hr så kan vissa vagnar ha problem med detta, vet dock ej hur, men kontakta återförsäljaren!

• happy 78
    Lantani skrev 2009-08-05 15:16:13 följande:
    Jag har hört talas om detta. Vad jag hr så kan vissa vagnar ha problem med detta, vet dock ej hur, men kontakta återförsäljaren!
    jag har köpt vagnen begagnad o den modellen tillverkas inte längre. Kanske kan ringa ändå till nån affär men de kanske inte är så intresserade att hjälpa till när jag ej köpt vagnen där...
  • emma enhörning

Kolla i alla små fack! Det finns larm som bara ser ut som små streckkoder på en plastbit, ibland med en klistersida. Det är inte alls omöjligt att det ligger ett sånt någonstans. Det kan ju faktiskt ha varit nån (sketunge i valfri ålder tex) som skojat med dig och lagt dit ett, behöver inte komma från tillverkaren.

På vårt jobb ska vi direkt kontakta "larmtillverkaren" om något annat än våra larm går igång i våra larmbågar eftersom de (vi) betalar för just den frekvensen. Borde ju vara så på lindex också- hör med dem igen!!!

• happy 78

emma enhörning skrev 2009-08-05 17:46:47 följande:

Kolla i alla små fack! Det finns larm som bara ser ut som små streckkoder på en plastbit, ibland med en klistersida. Det är inte alls omöjligt att det ligger ett sånt någonstans. Det kan ju faktiskt ha varit nån (sketunge i valfri ålder tex) som skojat med dig och lagt dit ett, behöver inte komma från tillverkaren.På vårt jobb ska vi direkt kontakta "larmtillverkaren" om något annat än våra larm går igång i våra larmbågar eftersom de (vi) betalar för just den frekvensen. Borde ju vara så på lindex också- hör med dem igen!!!
    ska kolla vagnen ordentligt men larmet går bara i den butiken..har varit i säkert 20 andra affärer
    ska dit i morgon o hämta liberopaket så jag får väl prata med de igen..
    kärringen sist va så sur o tyckte det va mitt fel,inte deras larm o dessutom kollar de ju min väska o så. inte kul
  • Annica Saga

Har varit med om det en gång att det pep och personalen i butiken sa att det var vagnen dock ej i en lindex butik, var med en Emmaljunga vagn.

• I have a kid

har åxå varit med om det
     på Åhlens SÅ pep LARMET helatiden då jag skulle ut/ in med min DÅVARANDE
        baby travel smart

• hilonen

min sambos systers vagn är precis likadan :P det piper på kappahl, lindex och leksaksaffären här i stan. En av personalerna i leksaksaffären berättade att vissa vagnar kan ha en skruv som sitter lite löst tydligen, om jag minns rätt, som darrar till och ger signaler till larmsystemet.

• simone87

har en brio happy pep en gång när jag gick ut från h&m

• Iarosen

Jag har en väska med mycket metall"knappar" på som löser ut larm i vissa affärer. Efter att jag konstaterat att det är den som är orsaken så får den ligga kvar i garderoben. Det är ju jättepinsamt!

• Mary Jo

Jag har en kompis som jobbar på en affär här i Luleå och hon förklarade att vissa av larmen dom har i dörrarna är jättekänsliga mot barnvagnar och att barnvagnar ofta gör att dom börjar pipa. Och speciellt om det är nya vagnar.

• Dzeljilji

Har hänt mig med ett flertal gånger i alla möjliga affärer när jag går både ut och in vilket blir väldigt pinsamt! :S
    Det hände senast idag, jag gick IN på Gina Tricot och då var det lungt, gick ut och även då lungt men sen gick jag IN igen och då sköt det? men inte på utvägen igen. Mycket märkligt.

• Johanna 1987

Har du kollat så de inter sitter nå larm kvar i tex skötväskan?
    För mig pep de varje gång jag gick in på kicks o intersport. trodde jätte länge att de var barnvagnen, men efter jag gått igenom utan skötväskan en gång förstod jag att de var där de satt ett larm kvar. kunde dock ej hitta de hur mkt jag än leta så gick tillbaka till butik med den o dom plocka ur larmet som satt innuti fodret på väskan. Av någon mysko anledning.

• ami

Jag har också en bugaboo frog. Den larmar inte varken på Lindex el annanstans.. 

• gummangul

Vi har en Emmaljunga och när vi går in i en viss JC-butik så går larmet. Det lustiga är att det är ENDAST i den butiken som larmet går. Har gått in i många olika butiker (andra JC-butiker och andra kedjor).

• bmgbg

min brio go larmar i affärer ibland.. personalen säger alltid att det beror på vagnen då.

Svar på tråden Har din barnvagn orsakat att larmet på Lindex(Eller annan affär) gått igång?