• Akilla

Usch för folk med för mycket parfym!!

Vi var på bio igår, första gången på 1,5 år och det var jättemysigt förutom EN sak. En snubbe framför oss som hade på sig överdrivet mycket parfym så jag höll på att spy flera gången och fick sjukt ont i huvudet. Till saken hör också att jag är gravid så jag är extra känslig men även min sambo som satt bredvid mig mådde dåligt av stanken.

Jag tycker faktiskt att det är respektlöst av folk att inte tänka längre när man ska vistas i sammanhang där inte alla uppskattar stark parfymdoft. Tänk på alla allergiker också! Nu har jag säkert varit likadan själv nån gång när jag var yngre men jag skulle aldrig göra om samma misstag igen när jag vet hur dåligt folk kan må av det.. usch

• Svar på tråden Usch för folk med för mycket parfym!!
  • Jagbyttenick

Jag håller med, både min sambo och jag är känsliga för starka dofter och jag får hostattacker och svårt att andas om någon har mycket parfym, det är värst i typ hissen eller på bussen där man har svårt att få friskluft.
    Väldigt respektlöst och knappast tilldragande.

• Drakfisk

Det har också hänt mig när jag varit på bio. En gång blev jag faktiskt så sur att jag bytte plats och dessutom talade om varför för stinkbomben som satt bredvid mig. Hon såg lite generad ut, så jag hoppas budskapet gick hem.

• AnnaT

jag fattar inte att ingen säger åt dom, alltså inte att någon på stan ska göra det.
    Utan någon kompis eller så.
    Min svärmor hadde altid jätte mycket perfym men vi sa åt henne efersom att vi inte villa att våran lilla bebis skulle andas in det, så hon slutade som tur var :)

• ko med träd

När är det "okej" att använda parfym då?

• Akilla
    Drakfisk skrev 2009-08-05 15:32:09 följande:
    Det har också hänt mig när jag varit på bio. En gång blev jag faktiskt så sur att jag bytte plats och dessutom talade om varför för stinkbomben som satt bredvid mig. Hon såg lite generad ut, så jag hoppas budskapet gick hem.
    Bra att du sa till! Jag bytte också plats, han satt framför, men det hjälpte inte! Man kände ändå. GROSE!!!
    Skulle också sagt till men jag pallade inte störa under filmen, först hade jag svårt att lokalisera exakt vem det var som stank så förfärligt. Trodde det var han brevid mig och det var därför jag bytte plats, men sen visade det ju sig att det var han framför...
  • Akilla

ko med träd skrev 2009-08-05 15:36:51 följande:

Man kan alltid använda parfym (om man verkligen vill det) men spruta bara högst en gång! Eller tryck försiktigt så det kommer LITE. Inte som vissa gör.. dränker sig i parfym.
  • Jagbyttenick

Det är okej att använda parfym när man vill, men det är meningen att man ska ta en droppe på handlederna eller bakom örat, inte bada i det! Och är det sprutflaska så räcker ett tryck gott och väl!
  • Spikie
     Klart man kan anävnda parfym...men det finns ju en gräns på hur mycket man ska ha på....vissa har ju noll koll.......bara lite lätt doft duger

(Är själv känslig mot starka dofter)
  • Akilla
    Gravid2008 skrev 2009-08-05 15:35:16 följande:
    Kan hålla med, men tycker personligen det är ännu värre med de som luktar svett och dålig hygien...
    Jag vet inte vad som är värst. Mår riktigt dåligt av båda om det är någon som har avsevärt dålig hygien. Men det gör inget om folk luktar lite svett, det kan faktiskt kännas naturligt jämfört med om nån har dränkt sig i parfym som bara känns onödigt och dumt på nåt sätt.
Svar på tråden Usch för folk med för mycket parfym!!