Kissa olja?!
Imorse innan jag lämnade sonen på fritids så ropade han på mig och sa att det var nå konstigt i toaletten. Jag tittade och det såg ut som att det var olja i toaletten. Jag hade precis innan varit där själv och spolat efter mig och han hade inte i något i toaletten som jag kunde se. Tänk att man häller ut matolja i vatten så såg det ut fast det var lite mer åt det gul/orange hållet.
Jag gick med sonen för han verkade inte sjuk och ringde sen sjukvårdsupplysningen som bad mig hålla koll.
Sonen kommer hem efter en vanlig dag på fritids, verkar må toppen. Går på toaletten och ropar sen på mig igen. Då har han bajsat men det ser likadant ut som innan förutom bajset. När jag torkar han så har det runnit något längs med benen som var precis som matolja fast i färgen orange. Han fick duscha med en gång för att få bort det där medan jag ringde sjukvårdsupplysningen en gång till.
De står och är lika förvånade båda gångerna och vet inte vad det kan tänkas vara. Jag blir dock tillsagd att ringa vårdcentralen imorgonbitti.
Jag frågar min sambo som googlar. Gör inte det när man är sjuk. Nu läser vi på om symtom som passar in på hepatit, gallsten och andra läskiga sjukdomar som har med levern att göra. Fan jag blir ju livrädd och håller mig därifrån.
Han mår ju bra annars och har ingen feber. Inget ont i magen eller något annat som skulle kunna vara konstigt. Han äter heller inget konstigt eller ovanligt som skulle göra att man kan misstänka att det är nå sånt. Inga morötter (färgen tänker jag på) eller sjukt mycket olja.
Jag är såklart orolig men dämpar det.
Har någon annan hört eller varit med om nå liknande? Det skulle vara skönt att få höra något innan jag kan få en tid och få han uppkollad... :(