• VitaFrun

Tråden för oss med erfarenhet av Xenical eller Alli

Hej!

Skulle vilja starta den här tråden för oss som använder/använt läkemedlen Xenical eller Alli tillsammans med diet med lågt kaloriinehåll och låg fettmängd. Tänkte att det kan vara kul att dela erfarenheter med andra i samma situation. Jag har börjat med Xenical idag, så jag har inga direkta erfarenheter än, men hoppas på positiva sådana! Berätta gärna om hur ni har mått, resultat, tips osv. :D

(Ni som vill moralisera var goda gör det någon annanstans! ;) )

• Svar på tråden Tråden för oss med erfarenhet av Xenical eller Alli
  • indicaana

Jag har provat xenical, endast i 4 dagar. Å helt ärligt fick jag sån effekt att jag slutade direkt. Trots att jag åt kalorifattig kost så fick jag jordens diarré å tillbringade en hel dag nästan på toaletten.
    Däremot e ju Alli lite svagare, så de kanske inte blir lika intensivt liksom. Men xenical var definitivt inget för mig. Äter Reductil nu istället, med gott resultat. Dryga 5 kg på en månad. Fast jag är av normalvikt. Är man överviktig så kan man säkert minska 2-3 kg i veckan.

• VitaFrun

Jag har faktiskt mått bra på Xenicalen så här långt. Fick lite problem en dag, men då hade jag ätit för mycket så det var ju det som var orsaken. Mår du bra på reductilen? Du har inte märkt av några biverkningar av Reductilen då?

• Fleur de Tease

Hur börjar man med dessa medel, visst är de receptbelagda och vad är då kriterierna för att börja?

• En tjej 82

Jag undrar hur man som normalviktig får tag på reductuil?

• VitaFrun

Jag tänkte börja med Alli som är samma sak som Xenical fast halva dosen 60 mg istf 120 mg. Jag träffade läkare och fick ett recept på X helt enkelt. Har kostnadsförmån eftersom mitt BMI är över 30. Så en månads kur med Xenical kostar lika mycket som en månad med Alli fast det är dubbel effekt. Sedan blir det väl helt subventionerat när man betalat 1800 om jag fattat rätt.

Håller med om funderingen varför man ska äta reductil när man är normalviktig?! Det är en stark medicin som är kemiskt besläktad med amfetamin. Inget att leka med alltså! Är säkert mycket bra för de som behöver, men det ska givetvis skrivas ut av läkare efter hälsokontroll och då inte till de som har normalt BMI/vikt.

Svar på tråden Tråden för oss med erfarenhet av Xenical eller Alli