• Kiralves

    Tvillingar två gånger

    hej
    hur många här inne har fått tvillingar två ggr? Jag hoppas i hemlighet att jag får tvillingar igen...min man är aningen skeptisk och tycker att det kan räcka med ett barn i taget i fortsättningen:)
    även om det är jobbigt med tvillingar så är det jätte underbart också.

    kram
    Kira

  • Svar på tråden Tvillingar två gånger
  • bigbelly

    jag skulle också vilja ha tvillingar igen
    drömde en natt att min dotter fick trillinar när hon får barn... *skrattar*

  • Jessie 70

    Jag har tvillingtjejer som snart är 3 år och nu väntar vi tvillingar igen med bf 8/3-06. Inget vi hoppades på, tvärtom var det vår största farhåga eftersom det blev allvarliga komplikationer förra gången. Hade allt däremot gått bra förra gången hade jag nog blivit överlycklig men tyvärr har vi träffat alltför många i vår situation där en eller båda tvillingar fått skador eller tom avlidit.

    Givetvis vet jag att allt går bra i de allra flesta fall men just nu känns det ändå oroligt och jag har väldigt svårt att njuta av graviditeten.

  • Umeboshi

    Jag har det, en uppsättning f 0304 och en född 0505

    Det är exakt 2 år och 10 dagar mellan dem... men det blev nästan på dagen 2 år, för vi höll på att få tid för igångsättning på de äldres födelsedag!

  • Flingan69

    Jag med!
    Tjejer födda 0208 och killar födda 0502!
    Känns otroligt skönt att det är nästan tre år emellan!

  • mammamamma

    Häftigt med tvillingar x 2! Jag som har fullt upp med en unge, svårt att föreställa sig hur det vore att få två på en gång och sen två igen! Beror det på att kvinnan släpper två ägg vid varje ägglossning när samma föräldrar får flera tvillingpar?

  • Madde30

    Jag har tvillingar på 13 år och min största farhåga har varit att få tvillingar igen! Innan första ul denna gången kunde jag inte sova för jag va såå rädd! *ler* Lycka till mer era tvillingar!!

  • Endoriana

    Jag skulle mer än gärna vilja ha tvillingar nästa gång också, men vi får se om det vill sig

  • Esterella

    Jag har tvillingar som är födda 98 och så kom det ett par till för 10 veckor sen

  • Theeaa

    Ja skulle inte vilja ha tvillingar igen om ja fick bestämma. Jag har tvillingar födda 0305.

    Tänk att bara ha ett barn att ta hand om. Vad mycket tid man skulle ha för gos!!!!

    Kram // Mia

  • OlgaKristina

    Hej!

    En Lisa Bergström letar (på facebook) efter ett par som de träffat ipå resa i Jordanien. Paret är från Malmö och har två tvillingpar tätt. Jag har googlat runt för att hjälpa henne. Kan det vara någon av er som skriver här?

    Bitte

  • TyckOmMig

    Jag har precis fått mitt tredje tvillingpar!
    De andra två paren är födda 0901 & 1311!
    De senaste alltså 1506!

  • Tokfrjant

    Har ett barn född -08, tvillingar födda -10 och nu väntar vi tvillingar igen -16 ????
    Tvåäggs verkar det vara även denna gång.

Svar på tråden Tvillingar två gånger