vad leker din 1 åring med??
min flicka fyller 1 i nov o folk börjar redan fråga vad de ska köpa..
men vad vet jag??
är det förtidigt m spis, puzzel o docker tex???
min flicka fyller 1 i nov o folk börjar redan fråga vad de ska köpa..
men vad vet jag??
är det förtidigt m spis, puzzel o docker tex???
Min 14-månaders har börjat fatta det här med att stoppa små stjärnor/fyrkanter etc i rätt hål, plus att hon börjar kunna bygga små torn av klossar.
Gåvagnen är också en favorit..
Lycka till!
Sonens favoritlekar för tillfället är:
Stoppa saker i varandra (vi har olika lådor i olika storlekar)
Mata och puss dockan och trollen (han vill gärna att man ska sätta på dockan blöja med, men sitta på pottan det får hon inte=)
Slamra och sleva i sina grytor (vi har små som är köpta på IKEA)
Spela på sitt minipiano (finns förinspelade låtar så trycker man på en knapp och så finns det tangenter där man kan komponera själv)
Dansa till musik
Han har ett pussel och han tycker det är kul att ta bort bitarna men har inget intresse av att sätta tillbaks dom ännu. Han är 1 år ganska så precis.
Ärligt talat så är de roligaste leksakerna sånt som vi har. Mobiltelefoner, musen till datorn, skålar, kastruller, slevar etc. Men visst har han också leksaker. Han är 13 månader idag och har staplat ringar, stoppar saker i hål sen har han börjat leka med sin BMW leksaksbil och kan nu ta sig både framåt och bakåt. Han har en docka också men leker väl så där med den. Har också börjat intressera sig mer för böcker, gärna med saker man kan dra i, i böckerna.
Och ja, allt som låter och spelar melodier och blinkar så klart. Då börjar han svänga med huvudet och dansa.
"Piano" i plast som blinkar och låter är väldigt populärt. Lära-gå-vagn som spelar och låter likaså.
Annars älskar han mest våra saker, mobiler, fjärrkontroller, nycklar, vattenflaska (!), lock och plastsaker, ja vadsomhelst bara han ser att vi använder det.
min tjej älskar bilar. hon åker runt med dom på golvet och låter "brrrrrrrrrrrr". sen att slänga ut saker ur skåp!!!!
Ett enkelt pussel fick vår grabb när han fyllde 1. Det blev jättepoppis. Bilar, dockor, en "spelmaskin" som spelar melodier när man trycker på olika knappar, en figur som man stoppar bollar i munnen på och så rullar de ner samtidigt som musik spelas, böcker mm var populärt.
Min Emma älskar sin docka! Gosar med den hela dagarna. Annars är böcker en favorit. Pekböcker och sagoböcker med fina bilder. Har köpt en spis också. Fattar inte riktigt grejen, men hon står vid den och slänger in grejer i ugnen :)
typ... sand
Samma här hemma plus att han blivit som besatt av skor...
och leker med alla våra och sina egna två par som han kånkar omkring överallt.
Min tjeja blev 1 år för några dagar sen, och hon fullkomligt älskar sina dockor hon fick! Hon går omkring med dom förjämnan, ska pussas o kramas med dom Och kör omkring med dom i sulky-vagnen hon fick också. Annars är bondgårdsdjur en storfavorit, och ett djur-piano som hon spelar o diggar/dansar med till!
Bilar är hon också förtjust i, vill gärna vara med å sno storebrorsans bilar när han leker med dom, och hon har fattat det där med att dom ska köra på golvet och låta "brrrrruum"