• Pretty in scarlet

Svår acne

Ja det ser i alla fall ut som det. Min nyfödda kille har hela ansiktet fullt av ilsket röda utslag med gula prickar i. Precis som acne. BVC säger att det är hormonplitor och att det försvinner av sig själv. Men finns det verkligen INGENTING jag kan smörja med för att påskynda "läkningen". Min perfekta bebis ser ju sjuk ut. Hela ansiktet är täckt!

• Svar på tråden Svår acne
  • queenofangels

tyvärr, bara att vänta. går ganska fort och bli av med dom men kan komma nya.

• queenofangels

tyvärr, bara att vänta. går ganska fort och bli av med dom men kan komma nya.

• Lalalong

Klara hade också jätte jättemycket sånna. Hon såg riktigt sjuk ut... tillslut var det så t.om BVC trodde det var något annat, allergi eller så. Men det var hormonplitor och de försvann till slut.
    Jag smorde med idominsalva i slutet efter tips från en kompis. När jag börjat med det så börjadet det faktiskt bli bättre. Men jag vet inte, tror egentligen att det är en slump, det skulle nog börja försvinna ändå vid den tiden. Men ja, skadar ju inte att testa.

Lycka till!

• Lalalong

Ligger en bild i galleriet på hur hon såg ut med rätt mycket plitor. Detta är dock när det börjat försvinna lite.
    Men visst, snyggt är det inte

• Destination Unknown

Locobase repair! en mycket bra salva, min son hade åxå mkt plitor och dom försvann på två dagar. smorde tre ggr om dagen ungefär, salvan är mycket fet och är bra till mycket. den finns på apoteket, receptfri. hoppas den hjälper för er med.

• sunny1980

Nu hade min dotter iochförsig bara någon enstaka"finne" några ggr men när hon fick dom så tog jag och rev av en liten del tex ett hörn av en sån där torr tvättlapp som jag sen dränkte i bröstmjölk sedan lade jag den på finnen ioch med att den var våt av mjölken så "klistrades"den fast tills den torkade och då satte jag dit en ny lite senare. Dagen efter så var dom nästan alltid borta :)
    Kanske ska tillägga att jag alltid hade henne under uppsikt när hon hade pappret i ansiktet så hon inte fick tag i det av misstag med sina viftande händer.Man vill ju inte att det ska åka in i munnen på dom.

Svar på tråden Svår acne