Domningar vid hög stress?
Är det någon som har fått domningar i vä eller hö sida av kroppen (eller vissa kroppsdelar?) på grund av stress/utbrändhet?
Är det någon som har fått domningar i vä eller hö sida av kroppen (eller vissa kroppsdelar?) på grund av stress/utbrändhet?
Japp, det har jag ofta. Blev orolig först men nu har jag lärt mig att det är ett symptom på att jag ska ta det lugnt. Om du alltid har domningar i samma kroppsdelar/sida av kroppen så bör du kolla upp om du klämt en nerv eller om det finns någon neurologisk sjukdom bakom det. Men i mitt fall kan det komma på både höger och vänster sida, ena dagen i armen, andra dagen i benet. Då är det med största sannolikhet stress-utlöst.
Hur länge sitter domningarna i? Har du andra symptom?
Anonym (sofi) skrev 2009-08-05 22:46:26 följande:
Anonym (undrar) skrev 2009-08-05 23:00:24 följande:
Jag vaknade av det på nätterna i olika kroppsdelar då jag var deprimerad länge.. Sen började jag äta medicin och då försvann det. Kroppen säger ifrån vid för hög belastning!!
Anonym (sofi) skrev 2009-08-05 23:03:58 följande:
Jag har samma fast i vänster sida av hjärnan och samma del av kroppen.
Har suttit i av och till i ett år nu och ingen sjukdom har konstaterats.
Det är grymt jobbigt! Dock har jag ingen huvudvärk som tur är.
Hej! Jag har i två dagar nu kännt av domningar i högra ansiktshalva.. Jag är mammaledig och fått i stort sett allt ansvar med barn, hus och hundar. Vi har en valp som stressar mig väldigt mycket och antar att det är han som utlöst detta... Jag är väldigt spänd i nacken och får huvudvärk som sitter bakom ögonen neråt nacken... Ska gå till en läkare om det inte ger med sig.. Har diskuterat med min sambo och hoppas jag får mer hjälp och avlastning...
Brände ut mig för mer än 10 år sen. Då tappade jag känseln i höger sida i ansiktet. Dom trodde först det var borelia,
men det visade sig vara ett symptom på stressen.
Jag förlorade även känseln i vänster sida av kroppen vid vissa tillfällen. Kan även göra så än idag när jag blir för stressade.
Jag har lärt mig att ta allvarligt på dom symptomen och ta det lugnt när dom kommer så att jag inte åker dit igen.