• Anonym (...)

Kan svamp i underlivet smitta killen på något vis?

Tror jag kanske har svamp. Om man skulle ha sex med en kille kan man smitta han på något vis då? eller om man har lite sveda/kittlas pga svamp, eller bara ojämn PH eller tillfällig något. Berör det bara mig?

Har ingen sjukdom eller så.

• Svar på tråden Kan svamp i underlivet smitta killen på något vis?
  • KlasStures mamma

Svampen kan smitta över på killen japp. Så nästa gång ni har sex igen så kan han smitta tillbaka igen. Och så kan det hålla på LÄNGE!!!

• Anonym (hua)

ja det kan det!
    Isch vad sånt kliar, skona honom!

• Anonym (...)

ok :( men om man inte har svamp... kanske ba är irriterat, eller typ obalans där... då kanske de inte smittar... kan väl kanske svida/kittlas lite även om man inte ha svamp? om slemhinnorna är irriterade lite bara...

jag har gått utan trosor så mkt jag kan sen igår iaf... känns ju int så farligt mkt endå.. när man torkar me papper så kan de svida lite.. men somsagt, känns int så mkt vanligtvis..

• KlasStures mamma

För det första så bör du gå och få det kollat. Kan vara en slidkatarr som obehandlad kan göra dig steril! Och det är nog bara svamp som smittar. Men att ha sex när hinnorna är ur balans gör bara saker och ting värre. Ring imorgon och få det testat!

• Anonym (hm)

Men om du misstänker att det är svamp så gå till Apoteket imorgon och köp Pevaryl (är rätt så säker på att det var så det hette...), det är receptfritt. Vet inte om det är några större risker med att behandla "i onödan" om det nu inte är svamp, men hellre det än att smitta den stackars killen eller gå omkring och låta det bli ännu värre.

• Anonym (hm)

Ja, bäst är naturligtvis att få det ordentligt testat.

• KlasStures mamma

Aldrig behandla om man inte är säker på att det är svamp. det kan göra att när man sen får svamp så hjälper inte de receptfria allternativen... Och pevaryl heter den ja också finns det canesten. Men som sagt är du inte säker så få det kollat!

• Anonym (...)

jo man ska inte behandla svamp om man inte vet säkert de är det...... men nångång förr har jag haft lite "irriterat" men låtit de vara bara och då har det gått över.... tänkte de denna gång me.. ha ju kännt på 1-2 dagar att de ha kännts mindre irriterat så...

jaja får se hur man gör..... läste om svamp o stog att risken att de skulle smitta va liten, men att de kan hända... jaja dumt o göra de endå antar ja...

• Anonym

Grejen med svamp är väl att det luktar oerhört illa. Det är iaf min erfarenhet. Lukten blev som en tryckvåg en gång när flickvännens trosor åkte av och det blev inget sexande förrän hon hade kollat upp det hela och fått det behandlat. Om jag var tjej skulle jag genast gå till läkarn och få det konstaterat vad det hela beror på. Skulle absolut nästan skämmas om jag luktade som m Är det svamp finns det effektiv behandling och jag tror nog din sexpartner står ut med att vänta ut din vaginas kurrering ;)

• Anonym (...)

Har inte kännt det luktar något faktiskt... och idag känns det typ ingenting, ingen sveda eller så. Så det har nog gått över.. somsagt så har jag gått utan trosor såfort jag vart hemma och även när jag sovit. Det gjorde nog gott..

Bara att vila nu så är det nog helt återställt snart, förhoppningsvis.

Svar på tråden Kan svamp i underlivet smitta killen på något vis?