• Anonym

hur mycket tjänar man som telefonvärdinna?

Har funderingar på att börja som telefonvärdinna, skulle behöva ett extra jobb o som ensamstående småbarnsmamma kommer jag inte utanför dörren efter kl 19 :)

Ni som vet o känner till branchen, hur mycket tjänar ni på1 månad o hur mycket pratar ni? Går det snabbt att få in en "stamkundskrets", dvs att samma personer ringer tillbaka? Etc etc, jag e nyfiken.... Nån som vill förtella?

• Svar på tråden hur mycket tjänar man som telefonvärdinna?
  • Anonym
    Anonym skrev 2009-08-05 23:17:46 följande:
    Du menar sälja telefonsex?
    jobba för ett företag som har den servicen typ
  • majkensmatte

2 och femtio för varje pratad minut. I början så är det rätt trögt men sen efter några veckor så har de stammisar.
    Du tjänar mellan 2000 och 15000 kronor netto, i det första så är du påloggad ett par gånger i månaden och det andra varje dag.

Min kompis som har detta som extrajobb säger att hon är chockad av hur många som INTE pratar ett dugg sex utan betalar 500 för att prata om sina barn och jobb. och hur många unga killar det är som knappt pratar alls utan bara lyssnar när hon pratar om väder och vind.

• majkensmatte

2 och femtio för varje pratad minut. I början så är det rätt trögt men sen efter några veckor så har de stammisar.
    Du tjänar mellan 2000 och 15000 kronor netto, i det första så är du påloggad ett par gånger i månaden och det andra varje dag.

Min kompis som har detta som extrajobb säger att hon är chockad av hur många som INTE pratar ett dugg sex utan betalar 500 för att prata om sina barn och jobb. och hur många unga killar det är som knappt pratar alls utan bara lyssnar när hon pratar om väder och vind.

• Anonym (milou)
    majkensmatte skrev 2009-08-05 23:57:30 följande:
    2 och femtio för varje pratad minut. I början så är det rätt trögt men sen efter några veckor så har de stammisar.Du tjänar mellan 2000 och 15000 kronor netto, i det första så är du påloggad ett par gånger i månaden och det andra varje dag.Min kompis som har detta som extrajobb säger att hon är chockad av hur många som INTE pratar ett dugg sex utan betalar 500 för att prata om sina barn och jobb. och hur många unga killar det är som knappt pratar alls utan bara lyssnar när hon pratar om väder och vind.
    kan säga att de känns skönt att "höra" de, då jag o min sambo haft mycket tillits problem sedan de uppdagades att han va beroende av att ringa upp tusentals kronor på just sådana samtal, han har alltid bestämt sagt att han "bara" pratat om alldagliga saker ,givetvis har jag svårt att tro honom så jag har pressat honom o erkänna men då har jag sett hans frustration stiga över att inte bli trodd då jag gallskrikigt på han att erkänna...

upptäckte sen att hans samling porrfilmer bara blev större o större medans vårat sexliv dog,de va nästa grej ,något ot men änd¨å, då kastade han alla filmer ,o hänger på¨nätet istället där han tror jag inte ser...
  • Anonym (Carita)
    majkensmatte skrev 2009-08-05 23:57:30 följande:
    2 och femtio för varje pratad minut. I början så är det rätt trögt men sen efter några veckor så har de stammisar.Du tjänar mellan 2000 och 15000 kronor netto, i det första så är du påloggad ett par gånger i månaden och det andra varje dag.Min kompis som har detta som extrajobb säger att hon är chockad av hur många som INTE pratar ett dugg sex utan betalar 500 för att prata om sina barn och jobb. och hur många unga killar det är som knappt pratar alls utan bara lyssnar när hon pratar om väder och vind.
    2,50 kr/min. Det var lite tycker jag.
    När jag jobbade fick jag 4 kr/min.
  • Anonym (ny telefonhora)

Jag har precis börjat jobba med att sälja telefonsex. Jobbade kanske en vecka innan semestern och minns inte riktigt hur många minuter jag fick ihop då. Men har nu börjat jobba igen efter semestern. Har även ett eget företag så jobbar hemifrån med det på dagarna samtidigt som jag är inloggad på linjen.
    Å har under 3 dagar fått ihop c:a 70min samtalstid vilket inte är så mycket. Jag får 3:- per samtalad minut och kommer jag över 500min en månad så får jag istället 4:- per samtalad minut. Jag hoppas på att kunna tjäna runt 5000:-/månad på dessa men har bara möjlighet att vara inloggad på dagtid då jag inte känner för att jobba på kvällarna när min sambo är hemma.
    I början går det rätt trögt och det gäller väl att man inarbetar sig ett namn, sen har jag heller inte fått upp bilder eller presenation på hemsidan än heller vilket säkert bidrar till att det inte ringer så jättemycket.
    Men det är lättförtjänta pengar i alla fall och som sagt sitter du ändå bara hemma på kvällarna kan du ju lika gärna vara inloggad på linjen i 4-5 timmar och kanske få ihop 60min per kväll. För jag antar att det brukar ringa lite mera på kvällarna jämfört med på dagarna.

• dendertina

Jag tjänar 4.60 per samtalad minut, det tycker jag är hyfsat bra.
    Om jag är inloggad varje dag så får jag lätt ihop en timmes samtalstid, dessutom är helgerna de riktiga guldgruvorna. Dock är det disciplinen som brister, samt att det är rätt frestande att prata med "runkisarna" så att säga...
    En del är verkligen helt dumma i huvet, och andra är ganska normala.

Jag har jobbat vid sidan av studierna och det har verkligen funkat finemang, har väl tjänat runt tvåtusen i snitt och max sex-sjutusen. Det bästa är att man själv "reglerar" sin lön på så vis att man kan jobba mer i november för att få ut en bra decemberlön. Får dessutom lönen i mitt av månaden och det tycker jag också är bra :P

Ett varningens finger; man ska VERKLIGEN vara försiktig i det här jobbet, MÅNGA kunder försöker manipulera och lura en till både det ena och andra. Inte avslöja något alls om sig själv osv.

• dendertina

*menar påfrestande, för psyket... Inte frestande även om det kan va rätt kul att jobba också :)
    Jag fick nog ganska snabbt en stamkundskrets, för att behålla den gäller det att vara inne ganska mycket. Jag har unnat mig att nästan inte jobba något alls i juli och det märks... De blir ju liksom "beroende" eller vad man ska kalla det.

• Anonym (Carita)

Jag fick lätt ut 15.000 kr när jag jobbade, men då var det på heltid också.

Svar på tråden hur mycket tjänar man som telefonvärdinna?