• Witch Child

Bästa barnområdena att bo/örebro?

nu har jag fått nog o vill flytta från varberga.

§ ni som bor i örebro..

1.) vilket område bor ni i?
    2.) bra/dåligt med det?
    3.) skulle du vilja flytta o till vilket område o varför?
    4.) vilket är det bästa barnområdet att bo i?
    (intresserad av både hyr o köp/lgh o hus-områden.)

Jag älskar dig min Teo!!! *060101*
  • Svar på tråden Bästa barnområdena att bo/örebro?
  • Witch Child

puff

• Witch Child

men finns det verkligen INGET bra ställe att bo i örebro.. är örebro helt skit? Det TROR jag väl inte... puff igen... någon? =)

• Nettis73

bor själv i örebro med mina barn ..
    för tillfället är vi boendes i brickebacken där jag även bodde förra gången jag var boende här uppe .
    har varit mkt negativt om det omrd men är ett bra barnområde med mkt barnfamiljer öppen förskola, gympa för barn , musikgrupper i kyrkans öppnis , massor av lekplatser .
    funderar dock på att hyra rad us i odensbacken eller vintrosa längre fram när nya bebisen e kommer e kommen till våren .

det som e mest påtalat som hemsk område är vivalla . trots att öbo

har "bo bra med barn" där i låtsasskogen men det händer ofta dåliga saker just id et omrd mend et harbörjat flytta en del dit nu .

här i brickebackenhar man börjat stsa på barnfamiljer ordentligt
    bland annat byggt en stor utomhus pool mitt i omrd .
    kyrkan har söndskola , öppnis o musik gruååer fr bebis o uppåt . öppnis ligger intill nästan o har öpttet varje dag (vanliga öppnis menar jag då )
    ett annat populärt område för barnfamiljer nuemra är ekeby-almby väldigt fint men dock mkt mkt svårt få dagisplatser . finns andra omrd som osså e bra

• Kulan07

Vi bor i Almby å stormtrivs
    Vill inte flytta härifrån!!

• FannyN

Vi ska flytta in till Sörbyängen! Det ligger nära stan, nära Gustavsvik och naturen och där finns mycket barnfamiljer! Jag kan hela Örebro så fråga gärna om specifika områden. Men jag skulle inte vilja bo i nåt av ÖBOs stora områden.. typ Varberga Brickebacken Oxhagen Vivalla Baronbackarna Markbacken...

Då skulle jag hundra gånger hellre satsa på Tengvallsgatan eller Ladugårdsängen eller Västhaga.

Ska du hyra eller köpa bostad. Om du vill köpa så är Norensbergsgatan som en dröm, eller Skebäck som en del säger. Brevis statsparken och Wadköping, där bodde jag i radhus som singel.

• mamman 1980

Hej
    Vi bor utanför Hovsta som ligger en mil ifrån Örebro på landet, här känner jag mig trygg. Hovsta, Lillån området kan jag rekomendera. Mycket barn, städade familjer och fin natur.

Innan vi flyttade hit bodde vi i Baronbackarna under en tid, och det rekomenderar jag INTE att någon ska bo. Lägenheten var ju fin men alla människor runtikring nblev bara för mycket. Knarkare, spring och skrik i trappuppgången av övernattande fyllon, bilstölder varje vecka och så barn som är ute vid 23 -tiden på gården och gapar och skriker, och som stenar igelkottar för att det är kul..nej fy farao! Aldrig mer!

Här hör jag svalorna under takpannorna.... viss skillnad. Lycka till!

• Emmagumsan

Jag tycker Örebro är kanon! Bor på Södermalm i ett villaområde. Bra med parker och lekparker ändå att det är så nära stan. Nära Gustavsvik är ett stort plus..

• Linnea och Hillevi

Ska ni köpa hus så kan jag kan varmt rekommendera Lundby. Lundby är ett jättefint, barnvänligt villaområde.
    Där det mest bor svenska barnfamiljer (och några pensionärer). Fina strövområden, bra dagis och skola, nära till skogen och ängar. Är själv uppväxt där som barn och bor nu i villa där med min lilla familj. Bättre och barnvänligare område i Örebro får man leta efter! Har tidigare även bott i en bostadsrätt i Hovsta och sedan en mindre villa i Adolfsberg, men inget av dessa områden tycker jag slår Lundby!

• Eba4568973

Efter att ha läst alla kommentarer så tyckte jag att de bästa ställen kan man istället säga, är där det inte finns några utländska bara svenskar. Och det vill säga att ALLA svenskar är perfekta och ordningsamma av sig alltså. Det finns ordningsamma människor ifrån andra sidan också, alla lämnar inte sina barn ute på gatorna till 23. Tyvärr är främnligsfientligheten stor i detta land...man får slicka upp andras skit beteende

Svar på tråden Bästa barnområdena att bo/örebro?