• Aldenf­alk
    Äldre 6 Aug 00:42
    1653 visningar
    5 svar
    5
    1653

    Viktigt?

    Min sambo plussade idag. :D
    Finns det nåt som är extra viktigt att tänka på för mej som blivande pappa?
    och hur jag ska stötta min sambo?

  • Svar på tråden Viktigt?
  • Simvin­76
    Äldre 6 Aug 20:54
    #1

    Gör saker medan det bara är ni två och innan hon blir för dålig / för stor.

    Det går alldeles utmärkt att göra det mesta med barn, men då kommer ni vara tre. På det temat kan jag också säga att er situation kommer att förändras. Din tjej kommer inte vara nummer ett för dig längre, utan nummer två, och på samma sätt kommer du inte vara nummer ett (typ nummer tio ibland) för henne. Passa också på och utnyttja era föräldrar :P När barnet har kommit så kommer dom inte komma och hälsa på er längre, utan de är intresserade av sitt barnbarn.

    Lite överdrivet, men inte mycket!

  • BTD
    Äldre 6 Aug 21:16
    #2

    Passa på att njut av er lycka!
    Det finns inget mysigare än att sitta och prata om framtiden och planera hur det kommer att bli när ni blir 3.

    Du kan försöka att läsa lite barnböcker tillsammans, men ta dem med en nypa salt. Tro inte på allt de skriver i böckerna :D

  • Aldenf­alk
    Äldre 7 Aug 00:22
    #3
    BTD skrev 2009-08-06 21:16:20 följande:
    Passa på att njut av er lycka!Det finns inget mysigare än att sitta och prata om framtiden och planera hur det kommer att bli när ni blir 3.Du kan försöka att läsa lite barnböcker tillsammans, men ta dem med en nypa salt. Tro inte på allt de skriver i böckerna :D
    Jo, det är sant.. Det lär blir mycket läsning. Dock har jag Barn & Fritids utbildning, jobbat på dagis och sådär.. Men nu när de väl är min tur så att säga så är jag ganska osäker på allt känns det som. Men det är väll bara för att detta kom så hastigt kan jag tänka mig.
  • Aldenf­alk
    Äldre 7 Aug 00:27
    #4
    Simvin76 skrev 2009-08-06 20:54:56 följande:
    Gör saker medan det bara är ni två och innan hon blir för dålig / för stor.Det går alldeles utmärkt att göra det mesta med barn, men då kommer ni vara tre. På det temat kan jag också säga att er situation kommer att förändras. Din tjej kommer inte vara nummer ett för dig längre, utan nummer två, och på samma sätt kommer du inte vara nummer ett (typ nummer tio ibland) för henne. Passa också på och utnyttja era föräldrar :P När barnet har kommit så kommer dom inte komma och hälsa på er längre, utan de är intresserade av sitt barnbarn.Lite överdrivet, men inte mycket!
    Sant.. Jag tror dig, hehe det låter rimligt visst kommer vi utnyttja våra föräldrar till max, det tror jag säkert. Det komiska i det hela är att MIN mamma (43år) är snart i månad 4 och påväg med ett syskon till mig. Så hon ligger 3 månader före mig och min Älskling med barnskapandet.
  • Äldre 7 Aug 20:26
    #5

    Det jag vill lyfta fram är tiden närmast efter födseln. Se till att få till så många dagar som möjligt hemma med mor och barn. Det är skönt för alla att bara gå in i familjelivet till hundra procent i början när alla ska försöka lära sig hur det funkar.

Svar på tråden Viktigt?