• Mysan063

Ni kurviga/mulliga tjejer- Hur klär ni er när ni går ut?

Jag är själv kurvig/mullig. Eller jag är timglasformad kanske man ska säga, jag har breda höfter, en mage och stor byst ( 80F ) men smal midja och liten men fyllig rumpa.
    Jag har ALLTID problem med vad jag ska ha på mig när jag går ut på krogen/nattklubben. Jag har massor av kläder, massor av byxor, snygga toppar, klänningar, kjolar.. Men vet inte vad som passar en mullig kropp bäst..
    Så ni som är fylliga, kurviga, mulliga- Vad har ni på er när ni går ut?

• Svar på tråden Ni kurviga/mulliga tjejer- Hur klär ni er när ni går ut?
  • ingensignatur

oftast jeans o en snygg topp som visar lite av ryggen lr är lite mer urringad än vanliga vardagströjor. helst lite sladdrigt kring magen så jag kan sitta ner :P

• Mysan063
    ingensignatur skrev 2009-08-06 08:13:08 följande:
    oftast jeans o en snygg topp som visar lite av ryggen lr är lite mer urringad än vanliga vardagströjor. helst lite sladdrigt kring magen så jag kan sitta ner :P
    Okej, känner igen mig där
  • Kinsale

Nånting med omlottskärning tycker jag är smickrande, så det har jag ofta. Favoriten är nog klänning över ett par jeans (eller andra snygga braller som funkar till) - med rätt bling och skor till så funkar det i de mesta situationer.

• Banana82

Skiter ärligt talat i vad andra tycker och har på mig det jag trivs i. Har sällan byxor ens till vardags och aldrig när jag går ut, byxor är vardag. Kortkorta kjolar och klänningar, gärna tighta för jag gillar mina former, jag känner inga hinder bara för att jag inte råkar vara smal.

Sure, det syns såklart att jag har lite fluff och så när jag sitter, men tycker faktiskt inte det spelar någon roll. Jag trivs i det, alltså har jag det.

Samma princip till vardags, äger ytterst få kjolar och klänningar som inte går in i kategorin kort (10 cm över knät eller kortare, oftare alternativ 2 än 1).

Är en strl 44 ungefär just nu.

• BubbelBoom

Något som är skuret under bysten med lite volang, gärna en svart klänning. Tror jag har 4 st som ser nästan lika dana ut för de otränade ögat;) Jag har storlek 40-42, Så lite kurvig är jag allt:)

• Mysan063
    Banana82 skrev 2009-08-06 12:59:36 följande:
    Skiter ärligt talat i vad andra tycker och har på mig det jag trivs i. Har sällan byxor ens till vardags och aldrig när jag går ut, byxor är vardag. Kortkorta kjolar och klänningar, gärna tighta för jag gillar mina former, jag känner inga hinder bara för att jag inte råkar vara smal. Sure, det syns såklart att jag har lite fluff och så när jag sitter, men tycker faktiskt inte det spelar någon roll. Jag trivs i det, alltså har jag det.Samma princip till vardags, äger ytterst få kjolar och klänningar som inte går in i kategorin kort (10 cm över knät eller kortare, oftare alternativ 2 än 1). Är en strl 44 ungefär just nu.
    Oj, du var ju smal ju!!
    Vill ha dina ben
  • Banana82
    Mysan063 skrev 2009-08-06 13:07:15 följande:
    Oj, du var ju smal ju!! Vill ha dina ben
    Well, jag är fortfarande en strl 42-44 måttmässigt, hur det nu än ser ut på mig Men trivs utmärkt med min kropp. Det tycker jag iof att alla borde försöka göra, tycka om sig själva som de är. Har samma stil nu som tidigare (har tappat en del i vikt sen jag flyttade, inte planerat utan bara blev så) och hoppas faktiskt att jag inte går ner mer för jag tror inte det skulle se bra ut på mig. Sorry OT
  • Mysan063
    Banana82 skrev 2009-08-06 13:23:03 följande:
    Well, jag är fortfarande en strl 42-44 måttmässigt, hur det nu än ser ut på mig Men trivs utmärkt med min kropp. Det tycker jag iof att alla borde försöka göra, tycka om sig själva som de är. Har samma stil nu som tidigare (har tappat en del i vikt sen jag flyttade, inte planerat utan bara blev så) och hoppas faktiskt att jag inte går ner mer för jag tror inte det skulle se bra ut på mig. Sorry OT
    Mmm och min kropp är så konstig, jag har 38-42 på överdelen, och på nederdelen 44/46.
    Jag har oxå gått ned mycket, sen i Februari har jag gått ned 24 kg, och totalt på 2 år 51 kg. JAg vill heller inte gå ned så mycket mer, men låren får gärna minska lite
  • Banana82
    Mysan063 skrev 2009-08-06 16:38:58 följande:
    Mmm och min kropp är så konstig, jag har 38-42 på överdelen, och på nederdelen 44/46.Jag har oxå gått ned mycket, sen i Februari har jag gått ned 24 kg, och totalt på 2 år 51 kg. JAg vill heller inte gå ned så mycket mer, men låren får gärna minska lite
    Inte tappat mycket men typ 1,5-2 storlekar. Du har inte kosntig kropp, du har päronformad kropp och det är skitsnyggt, skulle älska att ha det, mer rumpa
  • AURYN

Jag är kurvig o klär mig gärna i klänningar/kjolar som framhäver min timglasfigur. Alltså snäva fodralklänningar, pennkjolar i sann pinupstil. Höga klackar är givetvis ett måste. Tycker att har man tuttar o rumpa ska man framhäva det. Däremot undviker jag att ha kortkort o rejäl urringning samtidigt. Är gärna sexigt klädd men inte utmanade på ett vulgärt sätt.

• Mysan063
    AURYN skrev 2009-08-06 22:24:20 följande:
    Jag är kurvig o klär mig gärna i klänningar/kjolar som framhäver min timglasfigur. Alltså snäva fodralklänningar, pennkjolar i sann pinupstil. Höga klackar är givetvis ett måste. Tycker att har man tuttar o rumpa ska man framhäva det. Däremot undviker jag att ha kortkort o rejäl urringning samtidigt. Är gärna sexigt klädd men inte utmanade på ett vulgärt sätt.
    Åhhhh en Östersundsbo?
  • puss

vill bara säga vad jag tycker är snyggt:
    kort tajt kjol med strumpbyxor, urringat linne med nåt tunnt sladdrigt över, och mycket smink!!

det är tammefan roligt nästan jämt
  • enlitenbitkaka

Kort klänning (ej urringad) + heels. Snygga svarta stuprör + topp med ex snygg skärning i ryggen.

Har storlek 42 nedtill, 40 på klänningar och 38/40 på toppar. 75E i BH. Gillar att framhäva benen då jag har en rätt kort överkropp men benen e långa till min längd.

Vill du kika in hos mig? Hojta till så fixar jag det :)
  • AURYN
    Mysan063 skrev 2009-08-07 15:29:33 följande:
    Åhhhh en Östersundsbo?
    Misstänker starkt att vi bor i samma stad hehe :D
  • Mysan063
    AURYN skrev 2009-08-07 17:23:25 följande:
    Misstänker starkt att vi bor i samma stad hehe :D
    Jaaa, Torvalla här
  • AURYN
    Mysan063 skrev 2009-08-07 20:18:09 följande:
    Jaaa, Torvalla här
    En annan bor på söder
  • Mysan063
    AURYN skrev 2009-08-07 21:18:57 följande:
    En annan bor på söder
    Aha!!
  • Pluspinglan

Jag skriver om mulligt mode i min blogg, kanske kan du få lite kombinationstips den vägen från mina inlägg.

Hoppas ni kikar in!

Ha det gott!

pluspinglan.bloggplatsen.se

pluspinglan, mulligt mode, stora storlekar, blogg
Svar på tråden Ni kurviga/mulliga tjejer- Hur klär ni er när ni går ut?