• pindile

HJÄLP mig tyda drömmen...!!!

Har 2 ggr nu haft så konstiga drömmar.brukar aldrig drömma på det viset och det kändes verkligen som att det var symboliska drömmar...

drömde om stora svarta spindlar, första ggn kom den och kröp upp ur toa stolen, andra ggn klättrade den upp i min säng och den kvittade hur många grr jag kastade ner den klättrade den upp lika fort igen.
    fick en stark känsla av att drömmen ville säga mig ngt, och att det inte var något positivt.
    har hemma ett ex av sibyllans hemligheter, däri står det ett lexikon om drömmar.
    när jag slog upp svarta spindlar var det något om dåligt omen , och olycka....

jag är by the way inte rädd för spindlar i verkliga livet, inte det minsta så därför är dessa mardrömmar mkt konstiga för mig.....

nån som kn sånt med drömmar som har lust att hjälpa mig tyda detta??

• Svar på tråden HJÄLP mig tyda drömmen...!!!
  • pindile

finns det ingen här på fl som vet vad svarta spindlar betyder i drömmar??
    kan inte sluta fundera på detta.....

• Healing mamma

Dina dröm symboler är personliga och därför tolkar du bäst själv..varje sak tex toalett i drömm assosierar du till något...
    tex göra dig av med skit,,ätta äckligt, befriande osv allt du kommer på är din symbol tolkning..den andra delen av drömtydning är att sätta ihop assosiationerna till ett samanhang..

mycket ofta är det vi drömmer om bearbetning av dagen innan eller erfarenheter vi inte bearbetat klart..

känslan jag fr av att läsa dina ord är att du kanske bör ta och se dig omkring...är det någo som du blundar för som du undviker soppar under mattan men som vill krypa upp till ytan,,,,något som du verkligen gör dig besvär med att slippa eller avakta med....??

din första reaktion blir nog nej men jag har ju inget sådant men inerst inne vet du att det är något oupklarat något som gnager inom dig....

det kan vara så att någon annan är emot dig eller arg eller svartsjuk'
    du ska beskydda dig själv med tex bön om beskydd och tända ett ljus

det kan vara om barnet oxå...du vet din magkänsla visar dig vägen...

innan du sover ska du be om att ha rofylda drömmar

lycka till

• pindile

tack för svaret.
    ska försöka ta till mig dina tips, hoppas de hjälper för det är såå jobbigt att ha dessa drömmar. igår natt drömde jag åter om spindlar, men denna gång en massa små spindlar...
    jag vet inte riktigt va det skulle vara som gnager i mig....jag har skjutit upp att läsa teori till mitt körkort som skulle vara klart i september...men det är ju inte nåt som inte går att åtgärda likom...
    sen var en vän till mig sur på mig i över en månad. men jag var hos henne förra vckan och vi slöt fred....nåt annat kan jag inte komma på faktiskt...får nog fundera lite mer o se om jag kan komma fram till nåt mer....

• Mary Lo

Det finns något som du förbrilt försöker förtränga och skyla över, men det kommer hela tiden upp till ytan. Ta tag i det.

• pindile

men....jag vet ju ärligt talat inte vad det skulle kunna vara...
    det enda jag kan tänkas förtränga är det att jag måste bli klar med mitt körkort....men inte kan väl det skapa mardrömmar, eller??

jag kan inte ta tag i nåt som inte finns....skumt är det...

hur kan ni räkna ut det då, brukar spindlar i drömmar betyda att man har nåt man försöker dölja och förtränga då, eller hur kommer ni fram till detta??

• Licens To Kiss

Har du ett små syskon du är orolig över?

I väntan på barn nr 2. Älskar mina barn.
  • Mary Lo
    pindile skrev 2009-08-09 22:22:50 följande:
    men....jag vet ju ärligt talat inte vad det skulle kunna vara...det enda jag kan tänkas förtränga är det att jag måste bli klar med mitt körkort....men inte kan väl det skapa mardrömmar, eller??jag kan inte ta tag i nåt som inte finns....skumt är det...hur kan ni räkna ut det då, brukar spindlar i drömmar betyda att man har nåt man försöker dölja och förtränga då, eller hur kommer ni fram till detta??
    Det låter helt logiskt. Svarta, otäcka spindlar (vilket är något av det vanligaste att känna skräck inför) dyker upp ur sina hålor trots att du hela tiden viftar bort dem. Du vill att de ska försvinna och att allt ska vara som vanligt, de stör, de är äckliga och du vill inte titta på dem eller kännas vid dem.
  • pindile

licens to kiss
    ja, det har jag ....nu har det varit rätt lungt ett tag, tänker inte så mkt på det längre, men för nåt halvår sedan var det riktigt illa....
    hur så??
    nyfiken....

• Mary Lo

Ps: att utge sig för att kunna tyda någon annans drömmar på riktigt över nätet är inget annat än lurendrejeri. Jag associerar bara fritt efter logiska ramar.

Svar på tråden HJÄLP mig tyda drömmen...!!!