• Indiansommar

Vad finns i Finspång?

Såg idag på internet att Finspångs kommun rear ut tomter för runt 1000 lappen! Enda kravet är att man bygger villa eller sommarstuga! Men då kommer ju en undran från mig som bor på västkusten och knappt vet var Finspång ligger, vad finns det att göra där? Är det en stor ort? Vad finns det för jobb möjligheter? Nära bad? Hur är skolor. Ni som bor där eller känner till det berätta!!!

• Svar på tråden Vad finns i Finspång?
  • Ettan90

Finspång, ca 20.000 invånare.
    Jobb= urdåligt, om du inte vill jobba inom industri eller hemtjänst. eller öppna eget?
    Bad, finns sjöar överallt! Gron, Bönnern, Älgsjön, Lillskiren, Skiren, Lin..m.m pluss att det finns ett Stort badhus med gym,pub,bowling,relax-avdelning m.m
    20-30min till Norrköping.
    Skolor är både bra o dåliga, precis som vart som helst i Sverige.
    Göra i Finspång? hm, käka pizza, gå och klippa sig och sitta på fik, haha!
    Jag tycker att du ska ta en liten utflykt till Finspång och kolla läget! då får du din egna uppfattning. Jag som bott här i 19år kan bara säga: Byhåla! Alla känner Alla!

• Indiansommar

*skratt* Ja, det var väl det jag kunde tänka mig!! Nu trivs jag ju väldigt bra här på västkusten med 5 min till havet så jag stannar nog här! Men det var en kul tanke när jag såg hur billiga tomterna var! Du ska inte passa på och köpa en??

• Ettan90

Ja, stanna där du:) låter hur mysigt som helst nära till havet!
    Haha, vad ska jag ha på den tomten då? en rastgård till mina hundar?;) haha.. mja, skulle man vart miljonär skulle man ju kunna byggt ett hus, men föräldrapenningen tillåter inte något sådant;) får bli om sissodär....30år.. haha

• Indiansommar

Men är man tvungen och bygga hus direkt? Ibland kan man väl få några år på sig? En liten friggebod kan man väl alltid kunna smälla upp så länge? Den kan du hyra ut till alla turister som säkert vallfärdar till Finspång på sommaren

Svar på tråden Vad finns i Finspång?