• underverket 06

Bästa vägen mellan stockholm o göteborg? Någon som har tips på rastplatser där man kan bada.

Jag o sambon ska åka till göteborg o hälsa på kompisar imorgon med vår 8 månaders gamla son. Lär väl ta ett tag att köra eftersom vi måste rasta ofta för sonens skull o imorgon lär det dessutom vara varmt. Bästa vägen? Finns väl 2 vägar man kan ta Hur lång tid tar resan tror ni?

Någon som har tips på rastplatser vid en sjö eller så, där vi kan rasta o ev bada. Sonen älskar att bada.

• Svar på tråden Bästa vägen mellan stockholm o göteborg? Någon som har tips på rastplatser där man kan bada.
  • Gravid2008

Jag tycker bästa vägen är Linköping, Jönköping.
    Vi åkte i helgen med dottern som är 5,5 månad. Tar 5 timmar att köra plus avbrott.
    Vi brukar stanna i Jönköping på väg ned, ca 3 timmar dit.

Ingen aning om badplats älngs vägen, men man kör ju längs Vättern, fast den är nog kall.

• Fröken Freken
    Gravid2008 skrev 2009-08-06 18:16:40 följande:
    Jag tycker bästa vägen är Linköping, Jönköping. Vi åkte i helgen med dottern som är 5,5 månad. Tar 5 timmar att köra plus avbrott. Vi brukar stanna i Jönköping på väg ned, ca 3 timmar dit. Ingen aning om badplats älngs vägen, men man kör ju längs Vättern, fast den är nog kall.
    Tycker också att den vägen är den bästa. Vi stannar alltid till vid Gränna för att sträcka på benen och sedan stannar vi till och äter på Dinners i Ödeshög eller på Ikea Linköping, beroende på hur hungriga vi är. Finns gott om rastplatser längs hela sträckan.
    Du är din egen lyckas smed
  • Choklad och Nötter

Japp, jag kan bara hålla med! Åkte den sträckan i förrgår och det gick hur smidigt som helst. På tillbaka vägen blev jag dock hänvisad att köra mot Örebro vilket var hemskt. Massa fartkameror samt dålig väg!

• Fröken Freken

Ja vad ni än gör så undvik att åka via Örebro. Vi åker ofta mellan Göteborg och Uppsala och det är kortare sträcka den vägen men tar så mycket längre tid pga. mindre vägar, dåliga vägar, många lastbilar samt fartkameror och söndagskörare. Inga bra stopplatser heller.

Du är din egen lyckas smed
  • Kodia

Jag håller med om att köra via Jönköping. Jag har för mig att det ligger en camping längs vägen, strax väster om Jönköping som ser ut att ha fin badplats mot någon mindre (varmare?) sjö. Norr om Gränna finns det ett utomhusbassängbad. (Har aldrig varit på något av ställena- bara sett dem när vi åkt förbi så jag har ingen mer info.

Svar på tråden Bästa vägen mellan stockholm o göteborg? Någon som har tips på rastplatser där man kan bada.