• Pellepellepelle

Magen sjunkit=snart dags?

Hej!

Är det någon som vet om man kan räkna med att förlossningen startar snart efter att magen sjunkit? BF 19/8 men magen är bra låg nu mot vad den var för någon vecka sedan...

Hoppas hoppas hoppas!

• Svar på tråden Magen sjunkit=snart dags?
  • punkiss

Min sjönk runt BF men det är 2 veckor sedan nu och den har inte kommit ännu, tyvärr!

• Pellepellepelle

Rackarns, det var inte det jag ville höra

Hoppas de kommer snart!

• Sazee

att magen sjunkit betyder väl bara att bebisen har sjunkit ner i bäckenet(börjat eller har fixerat sig)? och efter de så är de väl väldigt olika på när man föder?

• Igloo79

Det är väldigt olika för olika personer. Även olika för samma person men olika graviditeter. För min del började magen sjunka i v 36. Är i v 39 nu och kollade häromdagen hos BM om jag va öppen. Livmodertappen hade fortfarande 1 cm kvar och jag va inte d minsta öppen. Så tyvär behöver det inte betyda att d är förlossning på G. Dock har jag hört att är man omföderska så sjunker magen senare i graviditeten än vad den gör för förstagångsföderskor. Men har inget belägg för det.

• Delfinen

Ja tyvärr är sanningen sån.. det är jätteolika..
    En nära vän till mig hade BF för 17 dagar sedan idag, och idag sattes hon igång.. Hennes bebis sjönk i tid, och fixerade sig för kanske 4v sen men vad hade hon för nytta av det? :(
    Trist!

Själv är jag på BF+6.. snart 7.. å min mage är också låg sedan några veckor, men bebisens huvud är ruckbart ännu, och jag tror inte det är någon nackdel heller.. Kanske till och med en fördel om bäckenet är "rymligt"..

• Pellepellepelle

Hmm, det verkar som om det bara är att stånka vidare...

• Zekelina

Inte för att va sån, men... Min mage sjönk för två månader sen och lillen har varit fixerad sen dess. är i v 38+4 nu... Fast du har ju BF snart så du ska väl slippa vänta så länge

Svar på tråden Magen sjunkit=snart dags?