• hoppehare

glutenfri efterrätt...

Ska ha en gäst som är glutenallergiker, vill bjuda på något annat än kladdkaka. Finns det någon som kan dela med sig av sina glutenfria recept?

• Svar på tråden glutenfri efterrätt...
  • Girlinthecity

Pannacotta, chokladmousse, fruktsallad och glass.

• hoppehare
    hoppehare skrev 2009-08-06 21:54:15 följande:
    Ähum... Vad är pannacotta? (skäms)..
    Nu vet jag vad pannacotta är ! Men vill gärna ha fler och lite "finare" recept.
  • Pinje

Jamen hemgjort chokladmousse (kolla i Vår kokbok, 3 olika däri) den borde vara glutenfri vad jag minns. Blir superlyxig. Snygg med en lite öppnad physalis uppepå, eller kanske en jordgubbe passar nu i säsong? Vad heter nu den där underbara efterrätten då man har skivad kiwi, skivad jordgubb och riven vit choklad på? Sen in i ugnen, serveras med glass. Underbar. Inte dum att göra i portionsskålar om man har.

• kerry

Köp glutenfritt mjöl så kan du ju baka vad du vill till efterrätt, paj brukar gå hem, min sambo är glutenallergiker och sväror med + laktosintolerant...

• SaramedM
    kerry skrev 2009-08-07 10:45:12 följande:
    Köp glutenfritt mjöl så kan du ju baka vad du vill till efterrätt, paj brukar gå hem, min sambo är glutenallergiker och sväror med + laktosintolerant...
    fast jag tycker inte det smakar gott faktiskt!

TS; nått som är naturligt glutenfritt skulle jag köra på

Frukt med vitchocklad som någon sa
  • hoppehare

Tack för alla tipsen. Har provat pannacottan. Den blev super god. Men frukt med choklad låter inte heller så dumt.

Svar på tråden glutenfri efterrätt...