• Vero

Möhippetips i Östersund?

Min bästa väninna ska gifta sig i Östersund nästa sommar och jag vill såklart ordna en jätte fin och mnnesvärd möhippa. Men själv bor jag inte i Östersund, därför tänkte jag fråga er vad det finns för kul att hitta på där? Som helst inte kostar skjortan heller.

• Svar på tråden Möhippetips i Östersund?
  • Jennie Brunflo

Ska det vara upplevelser ( paintball, fallskärmshoppning, tur med islandshäst) eller något annat? (spa, tur med Thomee, besök på Rödön, taktil massage på en klippa i ett vattenfall)

• Vero

Taktilmassage på en klippa i ett vattenfall lät ju verkligen spännande.

Här i Uppsala såg jag att en fotograf annonserade om att vara fotomodell för en dag. Det skulle ingå make-over och en fotosession och såklart ett album med bilder i sedan. Det vore jätte kul, men jag vet inte om det finns något sådant i Östersund?

• Lola Jämtland

Det finns nån salong som gör make-overs iaf vet jag.....

• Visalicious

När min kompis gifte sig gick vi bland annat till en Glashytta, först visade och berättade glasblåsarna om hur det funkar att blåsa glas, tekniker, färger och sånt. Sen fick hon vara med och blåsa sin egen skål. Så himla lyckat! Kan varmt rekommendera det!
    Det var kul för alla att vara med och titta och sen så fick hon ett bestående minne av dagen också.

Det finns en glashytta nere i hamnen vid Storsjön - Storsjöhyttan, som jag vet har samma typ av arrangemang. Ring dom: 063-13 36 30

Sen är det ett gäng tjejer som har hyttan så det blir fortfarande bara möer

• Vero

Visalicious det var ju en jätte kul idé, definitivt något hon aldrig skulle göra annars.

Men kom gärna med fler idéer.

• Smilie

En annan sak som är rolig..
    Låt bruden gå till en fotograf och fota sig i underkläder (gärna de hon skall ha på bröllopet). Denna samling kan hon sedan ge till mannen som morgongåva.

Spela in en skiva.

Det finns en massa

• Visalicious

En timmes danskurs - i afrikansk dans, magdans eller kanske squaredance. Kul och alla kan vara med, sen får bruden dansa lite solo på slutet.

Det viktigaste känns ändå som är att fundera på vad bruden är för person, vad hon skulle uppskatta. Personligen tycker jag att det värsta som finns är den typ av möhippor som går ut på att bruden får gå runt och göra bort sig på stan, eller aktiviteter som går ut på att jag måste göra "hemska" saker medan alla andra bara står och tittar på lite halvt engagerade. (Har sett ett antal sådana) Så jag skulle bli lite ledsen om mina kompisar gav mig en sådan möhippa, medans andra säkert skulle uppskatta den.

Jag har gett tre möhippor (o en svensexa ) och ett allmänt tips är att minimera transportsträckorna och hitta på saker som även gör förflyttningarna roliga. Även se till att alla på möhippan har kul och aktiveras på något sätt annars kan stämmningen bli lite seg efter några timmar.

• Vero

Visalicious jag gifte mig i våras och då var det hon som fixade möhippan. Då blev det bla afrikansk dans, så det får bli något annat den här gången. Att göra bort sig på stan går helt klart bort.

• Visalicious

Ja, då går dans helt klart bort Visste inte att du hade gift dig, Grattis!

Tänkte på det med fotosessionen, alltså det behöver ju inte vara ett färdigt kit.
    Ni skulle kunna boka tid på Make up store för en sminkning, den tar ca en timma, kostar typ 500:- och sen får hon produkter som motsvarar kostnaden. kolla upp nån frisör för att stajla håret tex Attityd tycker jag är jättebra, dom ställer säkert upp www.attitydonline.com/start.asp
    Så får ni ha lurat med er hennes bröllopsunderkläder eller fixat ihop lite fräcka kläder, boka en fotograf och köra hela fotokittet. Om det är varmt kan man vara nere i Badhusparken och fota med Storsjön och Frösön i bakgrunden. Det finns andra otroligt vackra platser på Frösön också men det får nån mer lokat bevandrad nog tipsa om. Kan nog bli hur bra som helst.

Förövrigt är ju Östersund en himla liten stad och den tid jag bodde där upplevde jag aldrig att det var nåt problem att fixa nåt speciellt. Bara man är lite trevlig och sen så tyckte nog folk att det var roligt att det hände nåt kul.

• Vero

Visalicious Tack. Problemet är att hon inte heller bor i Östersund, utan ska flytta dit alldeles innan bröllopet så hon har inga väninnor där heller. Hennes blivande är dock från Östersund så jag får fråga honom om han har nån tjejkompis som kan kolla runt lite och prata med folk. Men det är ju ett helt årkvar, så nog ska vi hinna hitta nåt bra innan dess.

• Jennie Brunflo

Fotografering på Jamtli är en jättebra present om ni ska ge möhippepresent.

Bröllopsfot på Jamtli (hos gamle fotografen) ska jag defentivt göra när jag gifter mig.

Svar på tråden Möhippetips i Östersund?