• Lili Rodrigues

Regelbundna smärtfria sammandragningar, tecken på? v.38

Regelbundna och smärtfria sammandragningar, knappt tio min emellan.. Tecken på ? Något på gång eller att jag ska varva ner, eller bara helt normalt såhär några veckor till bf?

Är i v.38 (37+1)

Blir jätte glad för svar!

• Svar på tråden Regelbundna smärtfria sammandragningar, tecken på? v.38
  • pyretochbönan0809

puffar lite för jag har likadant fastän vissa INTE är smärtfria och mellan var 4:e o 5:e minut....

Vår älskade Saga 5/7 - 08 och älskade bönan i magen, bf 30/8-09
  • Arken

hmm behöver inte vara det, jag hade så till och från en vecka innan min son äntligen dök upp. Det gick inte att ta miste på när det väl var dags! men det e väl säkert olika för alla...

• Lili Rodrigues

Hej haha ok :) läste så mycket överallt att vissa fick barn inom en vecka, lr att de var tecken på stress, eller att man skulle kontakta sin barnmorska.
    Antog att livmodern bara tränade.. men det verkar så olika för alla om man ens känner dem och hur fort det går därefter.

• Josefines

Ja det är jätte olika för alla, kontakta du din barnmorska å kolla med henne tyxker jag, man kan aldrig kolla upp allt för mycket =)

• Lili Rodrigues

Funderade på det, men känns lite löjligt får se hur jag gör. Antar att dem inte säger så mycket. Ska det börja nåt så ska det, annars e de bara o vänta :)

• Lbem

Jag är inne i v.39 nu och har dom 3 senaste dagarna haft mensvärk som sitter i konstant hela tiden ist för bara ibland som tidigare.
    Har också fått som hugg upp i underlivet och smärta i magen, jättejobbigt. Ringde in till förlossningen och hon jag pratade med sa att jag känner när det är riktiga värkar.
    Sen läser jag om en del som vattnet går på utan att ha värkar, så de är lite delade meningar om detdär

• Miosmamma
    Lbem skrev 2009-08-07 13:02:11 följande:
    Jag är inne i v.39 nu och har dom 3 senaste dagarna haft mensvärk som sitter i konstant hela tiden ist för bara ibland som tidigare.Har också fått som hugg upp i underlivet och smärta i magen, jättejobbigt. Ringde in till förlossningen och hon jag pratade med sa att jag känner när det är riktiga värkar.Sen läser jag om en del som vattnet går på utan att ha värkar, så de är lite delade meningar om detdär
    Visst kan vattnet gå utan värkar men förhoppningsvis märker man när det går och då brukar dom vilja att man kommer in på en koll.
    Men jag hävdar också att man känner när det är riktiga värkar,de går likson inte att ta miste på =)
  • Lili Rodrigues

Jag menade inte att detta skulle vara förlossningsvärkar lr så, förstår att dem e 100ggr värre än detta.Sammandragningarna e ju jobbiga för att man inte kan röra på sig och ibland inte gå när man har dem, sen har jag ialláfall bara menssmärta/förvärkar ibland, inte skönt, men inte så farligt heller...

Läste bara om några som hade mycket sammandragningar när det var nära inpå.
    Och så tänkte jag på att om man får så tidigare under graviditeten så finns det en risk för för tidig födsel och då tänkte jag att det kanske var på gång snart.. alltså om en vecka typ.

För min mamma har det bara börjat med värkar... e väl mer uppmärksam pga det :)

Tack för svaren!

• Josefines

Jag tror du kommer få tidigare så lillen kommer säkert snart hihihi hopps är så nyfiken =D

• Minifer

Jag har haft regelbundna smärtfria i flera veckor, är i v 32 nu. Till mig säger de att det är normalt och att det bara är livmodern som tränar, men jag är skeptisk och skall in på tisdag och kolla så jag inte börjat öppna mig. Jag har dock 8 minuter mellan när jag ligger ner bekvämt, och 3 minuter emellan när jag sitter upp. (vilket följdaktligen lett till att jag spenderat senaste veckorna i soffan, suck)

Svar på tråden Regelbundna smärtfria sammandragningar, tecken på? v.38