• Anonym (ingen midja)

operera bort revben för smal midja

Har sett eller läst någonstanns att man kunde få mindre midja genom att operera bort revben. Det var länge sedan jag sett eller läst detta...kommer faktiskt inte ihåg så mkt av det.

Min man har även berättat att en läkare erbjudit sig att göra det på honom då han var inne för några magproblem, x-antal år sedan.

Någon som vet något om detta eller rent av gjort det själv? Hur går det till? Vad kostar det? Hur känns det efteråt?

• Svar på tråden operera bort revben för smal midja
  • Anonym

Det är något som sjuka modeller gör. Inget som någon läkare skulle gå med på i Sverige. Enbart om det är medicinskt försvarbart görs den typen av ingrepp.

• Anonym

Du kan faktiskt böja in dem för att få smalare midja, om du börjar använda riktiga korsetter varje dag så ska du få se att det blir skillnad.

Sedan så undrar jag också, är det så att det nedersta revbenet är precis ovanför höftbenen, ingen plats emellan? För just midjan brukar ju vara mellan revben och höftben.

• Anonym (ingen midja)

Vad räknas som riktiga korsetter, några förslag? De jag använt, både dyra och billiga, gör ont, får skavsår och blir yr om jag använder dem. Finns det några knep?

Har kanske max 3 cm mellan revben och höftben, så inte mkt till midja inte

• riskakan

Anonym (ingen midja) skrev 2009-08-07 19:05:27 följande:

Vad räknas som riktiga korsetter, några förslag? De jag använt, både dyra och billiga, gör ont, får skavsår och blir yr om jag använder dem. Finns det några knep? Har kanske max 3 cm mellan revben och höftben, så inte mkt till midja inte
    Ja, man blir yr om man använder för hårt snörda korsetter. Förr svimmade kvinnor ofta av detta. Det kan väl knappast vara någon nyhet?

Men vill man vara fin får man lida pin

Ett SUNT sätt att få smalare/snyggare midja, är att minska fettet och öka muskulaturen på magen. Inte operera bort revbenen!
Svar på tråden operera bort revben för smal midja