KBT genom landsting??
Kan man få KBT behandling billigare om man söker hjälp genom vårdcentral eller psykakut?
Eller är privatbehandling som gäller?? Dom är dyra ca 800-900 kr per session...mkt pengar.
Kan man få KBT behandling billigare om man söker hjälp genom vårdcentral eller psykakut?
Eller är privatbehandling som gäller?? Dom är dyra ca 800-900 kr per session...mkt pengar.
Ja det kan du. Jag har fått det.
Landstinget betalar för min terapi. Beviljad 60 timmar. Jag betalar inte en krona öht.
Gick via VC till psyk. Lång väntetid...
Har med KBT genom landstinget. Fick gå på sk bedömningssamtal hos en psykolog först ett par gånger för att han skulle bedömna om jag vore hjälpt av KBT el ngn annan form av terapi. Har fått beviljat och ingen gräns är satt för antal timmar eller så. Enligt vårdgarantin (el vad det nu heter) har man rätt till att träffa vårdgivare inom 3 mån från remissdatum.
Jag går i terapi hos en psykolog, fick även prova KBT, men det var inget för mig. Allt är hos landstingets psykiatri
ok med tanke på väntetiderna så tror jag att jag ska söka privat....
Jag gick via min husläkare som skickade en remiss till öppenpsyk jag fick vänta i 2 veckor på en tid där,jag går nu i KBT.Jag är tacksam att jag fick hjälp så fort annars vet jag ej vad som kunde ha hänt.Men det är ju också olika från kommun till kommun.
Lycka till