Dricker du Sofiero?
Motivera gärna!
Motivera gärna!
Nej usch så nåkt öl!
Nej inte om det finns ett alternativ och jag har aldrig smakat Sofiero, så det har uppenbarligen alltid funnits alternativ ![]()
Jodå det gör jag väl men jag köper det sällan men det händer. Just nu är jag så sugen på öl att jag dricker blaskig alkoholfri öl (är gravid) så allt beror på hur sugen jag är :) Annars så dricker jag hellre lite godare öl :)
Ja ibland.
nej tack !
jag har smaklökar !
Jag avstår hellre helt från öl om det bara är sofiero som bjuds.
bland den vidrigaste ölen jag har testat.
Jo jag tycker den är ganska god faktist..
Nej, jag dricker inte öl. Men maken dricker Sofiero då och då och verkar tycka att det är gott.
Nej. Sofiero är inte något man dricker utan något man besöker.
Fast det var många år sedan sist.
Nej jag dricker inte öl. Även om en iskall Corona är lockande ibland. Men det är nog mer vatten än öl i den
finns såå mycket godare, men kommer man på fest eller bjudning så tackar man ju inte nej. Men jag går ju inte och köper den direkt.
nä för jag dricker inte öl.. sånt äckligt blask lämnar jag till nån annan...
Finns bara en sorts öl jag kan bokstavligen klunka för att den är god och det är den danska faxen som fanns i galsflaskor. Nu gör dom inte den längre tyvärr men sist jag skulle köpa i Danmark så fanns det en annan sort med samma tillverkare som liknande den och den va god
Haha, den har jag inte sett nån dricka på många år! Men när jag va yngre typ 15-18 drack vi jämt sofiero om vi inte hade svarta carlsberg från Tyskland
Nej jag har smaklökar då jag dricker öl (sällan) ska det vara; Lapin, Koff , Corona eller Singha .
Nej, jag tycker den är för blaskig men det är klart, jag dricker den om det är det enda alkohol som bjuds/är gratis
Nej, för jag dricker vanligtvis inte öl. Jag kan väl skilja på ljust och mörkt, men i övrigt vore det som att kasta pärlor för svin att servera mig ett fint öl, eftersom jag inte skulle ha förstånd att uppskatta det.
Tycker Sofiero är helt OK för att vara svenskt öl. De flesta är som bäst halvläskiga, och Sofiero är ju iallafall inte värre.
Ja, om det inte finns något annat alternativ och den är iskall!!
Idag efter (och för den delen under) "Grönanbesöket" hade jag kunnat svepa ett par tre stycken på raken!
Annars föredrar jag vin, och om jag dricker öl, Mariestad.
Hittade Sofiero på Lidl i en liten håla i västra Spanien, hur billigt som helst. Uttalar den sedan dess med Spanskt uttal, typ: Såffierå
Visst låter det som en öl med hög klass? Tycker f.ö. att den är supergod.
Jag skulle ju inte köpa den själv... men bjudöl är bjudöl och jag är en fattig student. Skulle inte tacka nej om jag fick en Sofiero av nån.