• Armani

Göra rent ugn med såpa och vatten! Hur många grader och hur länge??

Har nånstans i bakhuvudet för mig att ett smidigt sätt att göra rent ugnen är att spraya en blandning av såpa och vatten, 50/50, och sen he på ugnen si och så länge och i ett visst antal grader, men jag minns ju inte hur länge och hur många grader det ska vara. Vet du??

(¯`°?.¸.?:*¨¨*:?.♥Till Ljudet Av Blixtar & Dunder Skedde Ett Under, Vår Alicia Är Här 081015♥.?:*¨¨*:?.¸.?°´¯)
  • Svar på tråden Göra rent ugn med såpa och vatten! Hur många grader och hur länge??
  • Fotavtryck

olika olika úgnar.

en del är självrengörande och då ska det finnas symboler för det.

sådan har jag, så tyvärr kan jag inte hjälpa dig

• Abrakadabra

Så här står det på Grummes hemsida:
    "UGN. Smörj in ugnen med koncentrerad såpa, värm till 100° C. Låt svalna och tvätta ur med en svamp som inte repar. Använd gärna en blomspruta vid sköljning."

Här finns fler tips:
    www.grumme.se/stad/120stadtips.asp

• Armani
    Fotavtryck skrev 2009-08-07 17:31:03 följande:
    olika olika úgnar. en del är självrengörande och då ska det finnas symboler för det. sådan har jag, så tyvärr kan jag inte hjälpa dig
    Hur ser den symbolen ut? Vi är ganska nyinflyttade där vi bor nu och har inte riktigt lärt känna vår ugn än..
    (¯`°?.¸.?:*¨¨*:?.♥Till Ljudet Av Blixtar & Dunder Skedde Ett Under, Vår Alicia Är Här 081015♥.?:*¨¨*:?.¸.?°´¯)
  • Armani
    Abrakadabra skrev 2009-08-07 17:32:46 följande:
    Så här står det på Grummes hemsida: "UGN. Smörj in ugnen med koncentrerad såpa, värm till 100° C. Låt svalna och tvätta ur med en svamp som inte repar. Använd gärna en blomspruta vid sköljning." Här finns fler tips: www.grumme.se/stad/120stadtips.asp
    Tack!
Svar på tråden Göra rent ugn med såpa och vatten! Hur många grader och hur länge??