• pcotjej

Soya -produkter kan göra det svårt för dig att bli gravid!

Hade själv lite frågor om detta nu när jag är gravid om man kan äta soyaprodukter...efter att ha läst en del artiklar jag fått i länk av doktor´c här på forumet så tänker jag avstå från soya under graviditeten. Det står även att soya med fytoöstrogener kan göra det svårt att bli gravid!

Kanske kan hjälpa någon?

www.westonaprice.org/soy/index.html

• Svar på tråden Soya -produkter kan göra det svårt för dig att bli gravid!
  • Christina W

Herregud.. Vad ska man äta egentligen? Jag äter inte kött, utan ersätter köttet med soyaprodukter, och ibland quorn. Jag trodde soyaprodukter var bra för mig.
    Jag vet inte vad jag ska äta nu?
    Man vill ju inte äta någonting som gör det ännu svårare att bli gravid än vad det redan är.
    Jag avstår redan från ananas, mango och papaya som visst ska vara dåligt för fertiliteten.
    Jag avstår från värktabletter med Ibuprofen trots att det är de tabletterna som hjälper bäst mot jobbig mensvärk och annat.
    Och jag har precis (inför kommande IVF i okt) börjat dricka mindre kaffe, och slutat dricka alkohol, även om det kanske blir något enstaka glas rödvin då och då framöver
    till lördagsmiddagen.
    Svårt att avstå från livets goda hela tiden, och ändå ALDRIG lyckas bli gravid!
    ..Men tack för tipset iaf.

• cartman

Jag tror på det där att leva som vanligt. Å andra sidan har man ju inte blivit gravid direkt.... Kanske dags att dra ner på kaffet?

• Pico

Jag tror INTE på det där med soja! I så fall skulle det ju inte födas några barn alls i t.ex Japan, där de äter mycket sojaprodukter! Nä, jag tänker lugnt fortsätta med det!

Men alla gör ju det som känns rätt för en själv!

Svar på tråden Soya -produkter kan göra det svårt för dig att bli gravid!