• Lykketrollet

Vilken ryggsäck har ni till barnen?

Till skolan eller dagis? Finns det märken här i Sverige som är bättre än andra, dvs sitter bra på ryggen och är av god kvalitet?

• Svar på tråden Vilken ryggsäck har ni till barnen?
  • Fotavtryck

kånken!!

Fjällrävens är den bästa tycker jag. Den finns i barnstorlek.

• Elli47

Mina pojkar har varsin Lego Bionicle, de är jättebra och har dessutom en rem som knäpps över bröstet vilket gör att ryggsäcken hålls på bra!

• Pink Muffin

Mina har en varsin Mini Kånken!

♥♥♥ Signe 050204 ♥♥♥ Alfred 061108 ♥♥♥ Valter 080621 ♥♥♥
  • Kodia

7-åringen har en "Alpine" från Toys r us - rymlig med bröstspänne, regnskydd, löstagbar gympa/skopåse, flera småfack, drickahållare på utsidan osv. Enda nackdelen är väl att den är lite tung.

9-åringen har en "Everest" (30 l. men vet en modellen) från Stadium. Flera fack, remmar och spännen på utsidan för att fästa andra saker osv. Bröst- och midjeremmar.

Jag tycker det är viktigt att ryggsäckar är rymliga, så barnen kan packa dem själva, samt att de har bra vadderade axelremmar och ett bröst- eller midjeband, så den inte glider av axlarna.

Fjällräven Kånken har blivit väldigt modern sista åren, men har smala remmar och inget bröstband. (Hade en själv sist det var modernt, och minns hur det skavde på axlarna...) Det gör iofs inget om barnet inte skall bära mer än typ en frukt, och man sätter dit eget bröstband. Det finns dock andra bättre (enligt _mig_) för mindre än 400:-. Ett märke som jag vet att många fjällvandrare o dyl. har till sina barn är Vaude, fast det är nog också ganska dyrt.

• Lucky

Håller med Kodia, tycker det är jätteviktigt med bra bärremmar och bröstspänne, gör underverk! En ryggsäck känns så mycket lättare när man knäpper ihop ifram och får bort lite vikt från axlarna!

• Dr Mupp

Yngsta har en Vaude minnie som sitter som ett smäck på småbarn. han är nu 2,5 år och har haft den sen han var 1,5. Den enda ryggsäck jag hittat som sitter bra på så små. uteungar.se/zoom_product.asp

Mellanbarnet har Bergans Nordkapp jr. bergans.no/dynamisk/ftp/produktbilder/sekker/large/812_redblack_n.png Anatomisk bärsytem anpassat för barn mellan (2) 3 och 6 år. Sitter verkligen kanonbra. Till och med dagis är imponerade över hur bra säcken är.

Äldsta barnet har en bergans X20 bergans.no/dynamisk/ftp/produktbilder/sekker/large/3420_1.png en rejäl skolväska som rymmer mycket har anatomiskt bärsystem, inbyggt regnskydd och ja en rikigt bra ryggsäck helt enkelt.

• Ord blind
    Dr Mupp skrev 2009-08-08 10:44:11 följande:
    Yngsta har en Vaude minnie som sitter som ett smäck på småbarn. han är nu 2,5 år och har haft den sen han var 1,5. Den enda ryggsäck jag hittat som sitter bra på så små. uteungar.se/zoom_product.asp har Bergans Nordkapp jr. bergans.no/dynamisk/ftp/produktbilder/sekker/... Anatomisk bärsytem anpassat för barn mellan (2) 3 och 6 år. Sitter verkligen kanonbra. Till och med dagis är imponerade över hur bra säcken är. Äldsta barnet har en bergans X20 bergans.no/dynamisk/ftp/produktbilder/sekker/... en rejäl skolväska som rymmer mycket har anatomiskt bärsystem, inbyggt regnskydd och ja en rikigt bra ryggsäck helt enkelt.
    Ut på tur aldrig sur! Det är nästan ett måste att vända sig till vårat grannland när det gäller turutrustning! Tack för påminnelsen! :)
  • Majsan70

Oj vad alla var seriösa i ryggsäcksfrågan.

Här fick dottern en High School Musical ryggsäck att bära sina saker i till o från skolan. Det är ju inga jättelass de släpar med sig direkt.

• Ord blind
    Majsan70 skrev 2009-08-08 11:04:46 följande:
    Oj vad alla var seriösa i ryggsäcksfrågan. Här fick dottern en High School Musical ryggsäck att bära sina saker i till o från skolan. Det är ju inga jättelass de släpar med sig direkt.
    :D
    Alla har vi vårt... :)
Svar på tråden Vilken ryggsäck har ni till barnen?