• mejola

Finesse??

Har alltid köpt Finesse men nu finns de ingenstans i butikerna, kollat i flera olika affärer men inte. Hittade på utförsäljning på Maxi men efter de var dom slut igen..

Har de slutat att tillverkas?
    eller bytt namn?
    Vad ska man nu använda för schampo/balsam?

• Svar på tråden Finesse??
  • Tessax

Ja, jag undrar samma sak. Det enda som funkar på mitt tunna raka hår är Finesse, blir svårt att hitta ett lika bra. Funderar på att skriva till dom och fråga. återkommer här om jag får svar.

• mejola

ja du får gärna säga vad dom skriver

• Tessax

Nu har jag fått svar från Valora Trade Sweden som distribuerar Finesse till den svenska marknaden. Här är svaret jag fick:
    ------------------------------------------------------------------------------
    Hejsan!

Tyvärr har vi slutat med distribueringen av Finesse?s produkter.

Mvh

XX
    Assisterande konsumentkontakt
    Valora Trade Sweden AB
    ------------------------------------------------------------------------------

Jakten går således vidare, har mailat Lornamead för att få svar på om Finesse inte kommer att säljas i Sverige i fortsättningen. Förhoppningsvis har de bara hamnat mellan två distributörer vilket har gjort att det blir ett glapp innan leveranserna kommer igång igen. Återkommer om jag får svar från Lornamead.

• mejola

ajdå, hoppas att dom kommer igång snart igen. Tack för att du tog dig tid att skriva
    Nu går jag på Nivea, den verkar funkar rätt okej hittills., håret blir bara flötigt så mycket fortare utav det

• Tessax

Har inte fått något svar från tillverkaren. Hittade dock Finesse på ÖB i en liten håla så jag köpte på mig 15 flaskor (hon i kassan höjde lite på ögonbrynen ) och ska köpa fler nästa gång jag är där om det finns kvar. Så blir det till att ransonera här. Det var hur som helst underbart att få tillbaka Finesse-känslan i håret igen!
    Men kolla på ÖB eller Ullared om du får tillfälle!

Svar på tråden Finesse??