• Forza

Jobbar du som administratör eller liknande? Hjälp mig!

Jag skulle vilja arbeta med något administrativt. Vad tjänar man ungefär? Måste man ha någon särskild utbildning? Är det lätt att få jobb? Mycket tacksam för svar!

• Svar på tråden Jobbar du som administratör eller liknande? Hjälp mig!
  • Mandarina

Vad innebär egentligen att arbeta med ngt administrativt....vad har man för arbetsuppgifter då??

• SötFlöt

hmmm..jag är läkarsekreterare, alltså har jag en spciell utbildning. tror ng du måste ha en utbildning, fast inte om du jobbar som kanslist.

★☆°♥ (¯`°?.¸ ♥ Nova Sarah Mathilda 5/3 ♥¸.?°´¯) ♥☆°★
  • Mandarina
    Danitrass skrev 2009-08-07 23:11:25 följande:
    Men seriöst, jag vet att man kan hitta det där men jag vill ha folks personliga åsikter.....
  • VärldensbästaH

Alltså administratör inom vad?
    Det finns ju på i stort sett alla företag i någon form så jag tror du måste fundera på en inriktning!

• Forza

Tack för alla svar!

Hm...ja, jag vet inte riktigt vilka inriktningar som finns? Något där man organiserar och styr upp saker och sånt kanske.

• VärldensbästaH
    Forza skrev 2009-08-09 20:19:58 följande:
    Tack för alla svar! Hm...ja, jag vet inte riktigt vilka inriktningar som finns? Något där man organiserar och styr upp saker och sånt kanske.
    Administrativa jobb finns på i stort sett alla arbetsplatser, innehållet i arbetsuppgifterna styrs av vad företaget sysslar med.
    När du skriver att du vill jobba med något administrativt menar du att du vill sitta på kontor eller?
  • Forza

Ja, det menar jag kanske. Gärna något rätt så självständigt arbete, gärna vid datorn. Och gärna där man själv har möjlighet att utveckla det man håller på med, komma med nya idéer och så. Är administratör rätt yrke då?

• Flizan30