• TinkyWinky

Vart beställa fotoframkallning?

Vet om extrafilm o fujifilm.
    Men vilket ställe rekommenderar ni ??
    ska beställa den vanliga strl o kanske några förstoringar =)

☆° ★ Kewin 9/7-09 ★ °☆
  • Svar på tråden Vart beställa fotoframkallning?
  • Boudicea

Jag tror vi brukar skicka till Crimson. Maken är fotograf och har hittills verkat nöjd med dem iaf.

• VåraHjärtan

fujidirekt

bra priser, snabb framkallning, och man får allt på faktura! kanon!

• Therace

Använder också fujidirekt sedan jag sett att deras foton fick bäst i test (färger och sådär).

Innan dess framkallade jag hos Snapfish eller vad det nu hette, pappa rekommenderade deras snabba framkallning, men det vet jag inget om...

• VåraHjärtan

jag handlat mycket på fuji, pussel, inbjudningkort, tackkort, almenacka, tröjor, förstoringar, canvas, skärbrädan dem har. rekommenderar dem varmt!

• mannehund

Crimson och qpix framkallar vi hos. Har fått helknepiga färgnyanser hos flera av de stora...

• Alle
    Therace skrev 2009-08-11 15:58:16 följande:
    Använder också fujidirekt sedan jag sett att deras foton fick bäst i test (färger och sådär).Innan dess framkallade jag hos Snapfish eller vad det nu hette, pappa rekommenderade deras snabba framkallning, men det vet jag inget om...
    Var någonstans var det testet?
    I de stora fototidningarnas tester så brukar Crimson ligga i topp.

Har fått riktigt dåliga bilder från Fují, plus att deras labb ligger i Tyskland.
    Det kan ALDRIG bli för mycket glitter!!!
  • VåraHjärtan

Skickar dem från tyskland får jag säga att då jobbar dem snabbt =)
    Skickar man in bilderna på måndag har man dem i brevlådan på onsdagen! om det är vanliga foton!

• Therace
    Alle skrev 2009-08-12 10:48:26 följande:
    Var någonstans var det testet?I de stora fototidningarnas tester så brukar Crimson ligga i topp.Har fått riktigt dåliga bilder från Fují, plus att deras labb ligger i Tyskland.
    Såg det i någon föräldratidning förra året, Vi Föräldrar nr 10. Där fick Fujidirekt bäst i test, å andra sidan ingick inte ens Crimson i undersökningen. Generellt menade de iaf att det var större skillnad på service än på bildkvalitet, men på deras exempelbild (badande pojke i badbalja) var det stor skillnad på just Fujidirekt jämfört med de andra 5 företagen (Postfoto, Extrafilm, Photobox, Foto.com och Fotoquick) där bilden blev mycket mörkare.

Håller med VåraHjärtan att det var snabbarbetande tyskar isf
Svar på tråden Vart beställa fotoframkallning?