• Titti78

Vilket kök är bäst?

Vi ska byta kök och vill gärna ha tips och idéer på bra kök.
    Någon som har Kvik? Hur är deras kök? Vet någon nåt om Epoq? Eller ska man hålla sig till de äldre leverantörerna som Marbodal t.e.x?
    Just nu är vi mest inne på Kvik, har fått en offert därifrån och kände förtroende för säljaren vilket jag inte kände på Ikea.

Tacksam för hjälp i köksdjungeln!

• Svar på tråden Vilket kök är bäst?
  • Malinos

Vi har ett kvik som vi är väldigt nöjda med.. Väldigt bra kvalitet på skåp och allting.

• Happy leen

Vi har med från kvik....mano högglans.Är jättenöjd.

• Anova

Min morbrors familj har nyligen fixat ett ikea-kök, och det har bara krånglat.

Själv tycker jag Puustelli-kök är jäkligt snygga. De verkar vara jättebra. Har varit hos försäljare och fått info, de kändes faktiskt mest seriösa av de jag har varit och tittat på.

• Zixi

Pga av begränsad ekonomi så valde vi Epoq. De är prisvärda och hade snygga färger att välja på. Vi valde enkla släta luckor i svart och la destu mer pengar på bänkskivan, en kompaktlaminat som är lika tjock (tunn) som skåpsluckorna.

Det bästa med Epoq tyckte vi var att man kunde rita köket själv (om man ville) och hela tiden ha koll på vad det kostade. Många andra leverantörer vi var i kontakt med ville inte riktigt ge prisuppgifter.

• 4u2

Det beror på hur mycket pengar man vill lägga på köket och om man vill byta ofta.Om man vill ha special mått på något.
    Vill man kunna byta luckor billigt efter några år då tror jag ikea är bäst.

Vi valde att lägga mer pengar på köket för jag lär aldrig göra om det igen=)
    Vi kollade på Kvänum,Marbodal,Tibro och några till.

Då valde vi Kvänum och är jätte nöjda med allt, dom ritade om det att antal gånger och vi diskuterade detaljer in i det sista, sen efterbeställde vi även en bred ek list och det var inga problem.Vi har specialmått på många delar av köket, som skåpdjup och hurtsar som är special tillverkade mm,vilket är svårt hos tex Ikea.

Har kompisar som nyligen satt in Marbodal och dom är också jätte nöjda.

Sen har jag även kompisar som har Ikea kök och är nöjda, dom tycker det är kul att byta luckor då och då .

Svar på tråden Vilket kök är bäst?