• Tintomara

Golvskydd för gungstol

Jag har en Stokke arbetsstol som fungerar som en gungstol, dvs den har medar som nöter mot golvet. För att skydda parketten den står på skulle jag vilja hitta någon form av filtremsor som jag skulle kunna klistra under medarna. Ungefär som möbeltassar men långa remsor istället. Är det någon som vet om och var sådana skulle kunna finnas? Eller som har en fiffigare idé som skulle fungera? Jag vill inte har en matta under den, eftersom det inte fungerar i det utrymmet som jag har stolen i.

• Svar på tråden Golvskydd för gungstol
  • Pruttiluskan

Såna lister som man har till fönster? :p

• Tintomara

Pruttiluskan: Ja om man hittar såna lister som inte är för tjocka skulle det nog kunna fungera!

Arianne: En sån matta hade jag under min vanliga skrivbordsstol och det fungerade bra, men tyvärr så glider gungstolen på den.

• Ann Nelly

I tygaffärer kan man köpa självhäftande kardborreband.
    De brukar finnas i löpmeter och då är det en kartong med den "hårda" delen och en kartong med den mjuka, luddiga delen. Den är platt och finns i olika bredder. Jag har köpt sånt på Åhléns till och med.
    Då kan du bara köpa den mjuka delen i så långa bitar du behöver ha och fästa under medarna.

• Tintomara

Nellyann: Tack! Det var också ett mycket bra tips

Svar på tråden Golvskydd för gungstol