• Hormonermedhumör

Nån som haft t.ex. en nerv i kläm på ena skuldran eller ena sidan av halsen och haft känningar upp ända till käken/tänderna/tinningarna ?

Nån som haft t.ex. en nerv i kläm på ena skuldran/ryggpartiet (eller varit stel/spänd på ena sidan) eller ena sidan av halsen och av detta haft känningar upp ända till käken/tänderna/tinningarna ?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-08-17 08:42
    Nån som haft känningar i kinden på den sida de haft besvär av klämda nerver och/eller muskelknutor ? Som att det är svullet fast det ej är det...typ irriterat ?

• Svar på tråden Nån som haft t.ex. en nerv i kläm på ena skuldran eller ena sidan av halsen och haft känningar upp ända till käken/tänderna/tinningarna ?
  • GeRDiS

usch ja ja hade tillomed ont bakom örat och fick som lock för örat, massören min sa att det var en rackarns muskel från undersidan på skulderblader

• bäbis

Jag hade ett skulderblad som hoppat ur led och gick till sjukgymnasten som drog tillbaka det,testa där

• TantBus

har en whiplash skada och muskelskador i axeln/skulderbladet så visst känner jag igen det.

• Hormonermedhumör
    Stina81 skrev 2009-08-09 20:16:34 följande:
    Ja det känner jag verkligen igen, jätte jobbigt är det.
    Hur blev du av med det ?
  • Stina81
    Hormonermedhumör skrev 2009-08-10 07:36:11 följande:
    Hur blev du av med det ?
    Jag går hos sjukgymnast en gång i veckan, och en kiropraktor varannan vecka. Det sitter fortfarande i men börjar att bli bättre. Jag har ont i nacken och mellan skulderbladen oxå..
  • vackrastarflow

min mor som har problem med sin käke går till kiropraktor, och det hjälper. hennes problem sitter dock främst i nacken, förmodligen efter en whiplash.

• Hormonermedhumör
    GeRDiS skrev 2009-08-09 20:19:03 följande:
    usch ja ja hade tillomed ont bakom örat och fick som lock för örat, massören min sa att det var en rackarns muskel från undersidan på skulderblader
    När du blivit behandlad av din massör har du då efteråt fått huvudvärk...som på en viss punkt ?
  • Hormonermedhumör
    Stina81 skrev 2009-08-10 21:54:52 följande:
    Jag går hos sjukgymnast en gång i veckan, och en kiropraktor varannan vecka. Det sitter fortfarande i men börjar att bli bättre. Jag har ont i nacken och mellan skulderbladen oxå..
    När du fått behandling har du då efteråt fått huvudvärk ... som på en viss punkt ?
  • Stina81
    Hormonermedhumör skrev 2009-08-14 19:05:17 följande:
    När du fått behandling har du då efteråt fått huvudvärk ... som på en viss punkt ?
    Ja jag får alltid galet ont efter jag ha varit på behandling,jobbigt är det men det blir bra sen. jag blir även sämre i nacke och rygg typ två dagar efter..
Svar på tråden Nån som haft t.ex. en nerv i kläm på ena skuldran eller ena sidan av halsen och haft känningar upp ända till käken/tänderna/tinningarna ?