• Friterad

Tradera - returfrakt?

Vann nyligen ett par Molobyxor på Tradera, som enligt objektbeskrivningen var i "superfint skick". Betalade 150:- inkl frakt för dessa, som visade sig ha ett mycket märkbart hål på rumpan, samt en fläck på ena knäet. Mailade då säljaren och bad om att få returnera plagget, vilket säljaren går med på, men han vill att jag betalar frakten tillbaka. Jag anser att han ska betala den, då det inte står ngt om hål och fläckar i objektsbeskrivningen, men vet inte om jag ids tjaffsa om det.

Hur skulle ni ha gjort i det här fallet? Det handlar inte om så mycket pengar, frakten går på 24:-, men samtidigt känns det förstås trist att betala någonting alls när plagget var i avsevärt sämre skick än vad som angavs.

• Svar på tråden Tradera - returfrakt?
  • Nikki S

Jag skulle nog ha nöjt mig med att få tillbaka den summan jag lagt ut om säljaren vägrar betalar frakten och sen lämna ett negativt omdöme.

• Teskedsmamman

Svårt det där....

Om en köpare inte är nöjd med sitt köp hos mig så får köparen betala frakten tillbaka. Sedan är det strunt samma om jag har missat nåtnär jag lagt upp saken (har iofs aldrig hänt) eller om köparen bara är missnöjd i törsta allmänhet.

Har aldrig träffat på att någon annan har gjort annorlunda heller... fråga i den här tråden, där är traderare samlade
    www.familjeliv.se/Forum-11-240/m45139655.html

Mina bloggar: ☆ Virkaholic ☆ och tesked.blogspot.com/
  • jassikan

Kan ju tycka att säljaren ska stå för returkostnaden, men det är ju bättre att få något än inget.

Här finns lite info från Tradera:
    www.tradera.com/help/HelpPage.aspx

"Att göra ett återköp
    Vanligtvis returnerar köparen först objektet till säljaren, som därefter betalar tillbaka köpeskillingen. Om det handlar om en "felaktig vara" återbetalar du även kostnaden för frakt och returfrakt. Tänk på att ni även vid återköp kan använda er av Paysons leveransgaranti för ökad trygghet."

• Gasolina

Jag har haft mycket problem med tradera, när säljaren väl skickat varan till dig behöver dom inte ens svara på mail -tradera backar inte upp dig på den punkten. jag hade nöjt mig med att få pengarna tillbaka, bättre det än inget alls :/

Svar på tråden Tradera - returfrakt?