Utbildning till att sitta på bank/barnmorska?
Vad är det för utbildning till att sitta på bank/rådgivare? Vad ger det för ca lön? Funderar på att läsa till de eller barnmorska. Måste man vara sjuksköterska för att sedan läsa till barnmorska?
Vad är det för utbildning till att sitta på bank/rådgivare? Vad ger det för ca lön? Funderar på att läsa till de eller barnmorska. Måste man vara sjuksköterska för att sedan läsa till barnmorska?
Du ska läsa först till sjuksköterska i 3 år och sen tror jag BM-utbildningen är på 1½ år. Vet att förr skulle man jobbat minst 1 år som ssk innan man kunde komma in på BM-utbildningen, vet dock inte om det är borttaget.
Ska du jobba på bank är det ju någon form av ekonomisk utbildning du behöver. Det är väl minst 3 år på högskolan även det
www.saco.se/templates/Ocupation.aspx&epslanguage=SV
Barmorska
www.saco.se/templates/Ocupation.aspx&epslanguage=EN
banktjänsteman
De jag känner som jobbar på bank är mina gamla kursare från ekonomprogrammet på högskolenivå. Sen finns det en del som har läst bara enstaka kurser i företags- och nationalekonomi som har bankjobb, men då sitter de ofta i "kassan".
Jag har sökt jobb på bank-rådgivare (tyvärr är det anställningsstopp just nu) jag har min inrikning finans på min magisterexamen och det verkar banker gilla
Okej tack! Anova Vilken utbildning har du? Hur många år tog den?