• natha87

Utbildning till att sitta på bank/barnmorska?

Vad är det för utbildning till att sitta på bank/rådgivare? Vad ger det för ca lön? Funderar på att läsa till de eller barnmorska. Måste man vara sjuksköterska för att sedan läsa till barnmorska?

• Svar på tråden Utbildning till att sitta på bank/barnmorska?
  • Mummy

Du ska läsa först till sjuksköterska i 3 år och sen tror jag BM-utbildningen är på 1½ år. Vet att förr skulle man jobbat minst 1 år som ssk innan man kunde komma in på BM-utbildningen, vet dock inte om det är borttaget.
    Ska du jobba på bank är det ju någon form av ekonomisk utbildning du behöver. Det är väl minst 3 år på högskolan även det

• Anova

De jag känner som jobbar på bank är mina gamla kursare från ekonomprogrammet på högskolenivå. Sen finns det en del som har läst bara enstaka kurser i företags- och nationalekonomi som har bankjobb, men då sitter de ofta i "kassan".

Jag har sökt jobb på bank-rådgivare (tyvärr är det anställningsstopp just nu) jag har min inrikning finans på min magisterexamen och det verkar banker gilla

• natha87

Okej tack! Anova Vilken utbildning har du? Hur många år tog den?

• Anova
    natha87 skrev 2009-08-08 18:44:34 följande:
    Okej tack! Anova Vilken utbildning har du? Hur många år tog den?
    Magisterutbildning i företagsekonomi (inrikning finans) 4 år, det är väl det som krävs ungefär..

(sen har jag massa annan utbildning också, t.ex. en kandidat (3 års heltidsstudier) i nationalekonomi, som inte skadar att man har i bankvärlden).
Svar på tråden Utbildning till att sitta på bank/barnmorska?