• Booble

Vart skicka HP ansökan?

Hej svejs!
    Är nu äntligen klar med ansökan och tänkte få iväg den idag *phu*
    Nu undrar jag, ska den skickas till mitt lokala kontor i Frölunda (där jag bor), till den större i Göteborg eller till inläsningscentralen i Östersund?

Läser olika överallt! Ni som skickat in och fått svar, hur har ni gjort?

• Svar på tråden Vart skicka HP ansökan?
  • hillo

Jag lämnade in min ansökan på mitt lokala kontor i alla fall...

• Booble

Har du hört något sen dess?

• mysiss

Jag har skickat till lokala kontoret och det har gått bra, glöm inte skicka in begäran om omplasering som din arb.giv ska fylla i.

• Booble

Placeringsblanketten och havandeskapsblanketten är färdiga. Jag har oxå precis i dagarna fått mitt moderskapsintyg. Ska det också bifogas till det lokala kontoret?
    Eller ska moderskapsintyget till något centralt ställe?

*virr varr vorr*

• Booble

Tack alla för snabba svar förresten

• mysiss

Lokala kontoret, alltihop. Om det är någe papper som ska nån annan stans så skickar det tillbax till dig med en add. Typ som jag var tvungen att skicka in begäran om sjukp den skulle till inläsningscentralen.

• Linastrumpan

Jag ringde FK och frågade vart jag skulle skicka moderskapsintyget och ansökan om HP. Då fick jag svaret att det skulle till inläsningscentralen i Östersund. Då tog jag och knallade ner till det lokala kontoret och frågade om jag kunde lämna papperen där och det gick jättebra sa hon och tog emot dem Det verkar inte spela så stor roll vart man lämnar dem!

• Toka2

LOL!! Jag ringde också till FK och undrade vart jag skulle skicka min HP-ansökan, och till mig sa de det lokala kontoret. De vet alltså inte säkert själva. Asfestligt ju

Svar på tråden Vart skicka HP ansökan?