• Anonym (svårt att äta)

Har svårt att äta idag har jag ätit hjälp

Har så svårt att äta ingen aptit!!:(
    Idag har jag ätit

Frukost smörgåsar

Mellanmål frukt

lunch fruktblandat

Kvällsmat tonfisk "Soppa" med spenat och grönsaker

och ikväll ska jag försöka få ner något

igår såg mitt matintag såhär

Är det farligt??

• Svar på tråden Har svårt att äta idag har jag ätit hjälp
  • Starkast

Om det pågår länge får du ju brister. Men för en period är det ingen fara.
    Jag åt näringsmässigt mindre än dig, det tog ett par år innan det vart så pass att sjukvården fick hjälpa mig med näringen.

• Verkligen

Tycker det var rätt okej ätet..du fick ju iaf i dej lite mat med intervaller. Jag äter bara 1 gång om dagen och borde nog äta lite mer ofta som du.

Kan ju vara pga den här helvetiska värmen som du inte har sån aptit.
    Se till att få i dig ordentligt med vätska iaf!

♥ BF 18 November 2009 ♥
  • Analoga

Anonym (svårt att äta) skrev 2009-08-08 18:52:43 följande:

Har så svårt att äta ingen aptit!!:( Idag har jag ätit Frukost smörgåsarMellanmål fruktlunch fruktblandatKvällsmat tonfisk "Soppa" med spenat och grönsakeroch ikväll ska jag försöka få ner något igår såg mitt matintag såhär Är det farligt??
    Det är väl inte "farligt" om det sker någon enstaka dag, men äter du så varje dag så kanske...

Dock är det ju nyttiga saker du får i dig; frukt, grönsaker, tonfisk, spenat - ger ganska allsidigt med näringsämnen.
  • Anonym (svårt att äta)
    Starkast skrev 2009-08-08 18:54:56 följande:
    Om det pågår länge får du ju brister. Men för en period är det ingen fara.Jag åt näringsmässigt mindre än dig, det tog ett par år innan det vart så pass att sjukvården fick hjälpa mig med näringen.
    oKay det har varit så här nu ca ett halvår försöker verkligen öka mitt matintag men det går inte det tar emot o så har det sett ut det enda jag får ner är typ tonfisksallad, tonfisksoppa, eller köttsoppa, alltså väldigt lätt mat inte så mycket:( Vet inte vad som har hänt har sökt hjälp men icke något fel. Jag blir så trött om dagarna orkar typ inget , men det tar emot att äta:(
  • Analoga
    Anonym (svårt att äta) skrev 2009-08-08 18:59:20 följande:
    oKay det har varit så här nu ca ett halvår försöker verkligen öka mitt matintag men det går inte det tar emot o så har det sett ut det enda jag får ner är typ tonfisksallad, tonfisksoppa, eller köttsoppa, alltså väldigt lätt mat inte så mycket:( Vet inte vad som har hänt har sökt hjälp men icke något fel. Jag blir så trött om dagarna orkar typ inget , men det tar emot att äta:(
    Det är ju inte friskt kan jag säga - att inte ha aptit alltså. Har du varit till läkare och gjort en ordentlig undersökning? Tagit prover etc?? Om inte - beställ tid snarast!
  • Anonym (svårt att äta)
    Analoga skrev 2009-08-08 19:03:45 följande:
    Det är ju inte friskt kan jag säga - att inte ha aptit alltså. Har du varit till läkare och gjort en ordentlig undersökning? Tagit prover etc?? Om inte - beställ tid snarast!
    Ja jag har tagit massa prover men visar inget allt är normalt och jag förklarar hur jag känner, äter men de frågar om jag är deprimerad.

Nu blir jag lite orolig kan det vara någon allvarlig sjukdom???
  • Starkast
    Hur är det med vikten?
  • Anonym (svårt att äta)
    Starkast skrev 2009-08-08 19:12:40 följande:
    Hur är det med vikten?
    jag är´smal i mig själv normalt så det är ingen förändring
  • Starkast

Anonym (svårt att äta) skrev 2009-08-08 19:07:45 följande:

Ja jag har tagit massa prover men visar inget allt är normalt och jag förklarar hur jag känner, äter men de frågar om jag är deprimerad. Nu blir jag lite orolig kan det vara någon allvarlig sjukdom???
    Kroppen kompenserar. När vården fick hjälpa mig, var jag väldigt underviktig, men proverna var fortfarande rätt okej.
  • Starkast
    Anonym (svårt att äta) skrev 2009-08-08 19:14:03 följande:
    Om du inte gått ner i vikt får du i det du behöver.
  • Anonym (svårt att äta)
    visst det kan så på nån kilo minus ibland men det är normalt enligt läkaren o med tanke på att jag altid varit smal så ser läkren inget konstigt med min vikt o proverna nomala. Blir så arg på dom
  • Anonym (svårt att äta)
    Starkast skrev 2009-08-08 19:14:15 följande:
    Kroppen kompenserar. När vården fick hjälpa mig, var jag väldigt underviktig, men proverna var fortfarande rätt okej.
    Varför åt inte du??? Men jag får ju i mig så lite mat om dagen att det är sjukt . För jag är så trött, men hur kommer det sig att du fick hjälp trots att dina prover var normala?
  • Starkast

Anonym (svårt att äta) skrev 2009-08-08 19:16:01 följande:

visst det kan så på nån kilo minus ibland men det är normalt enligt läkaren o med tanke på att jag altid varit smal så ser läkren inget konstigt med min vikt o proverna nomala. Blir så arg på dom
    Något kg är inget problem. När min kropp sa ifrån var det över 20kg viktförlust och jag var bara skin och ben.
    Jag tror att du plockar i dig mer än vad du tror och ser själv, annars hade du nog tappat vikt.
  • Starkast
    Anonym (svårt att äta) skrev 2009-08-08 19:18:24 följande:
    Varför åt inte du??? Men jag får ju i mig så lite mat om dagen att det är sjukt . För jag är så trött, men hur kommer det sig att du fick hjälp trots att dina prover var normala?
    Jag har en tarmsjukdom i botten som inte gör det möjligt att äta.

Min undervikt vart för stor så det började bli farligt. Nu har jag näringsdropp i hemmet.
  • Starkast

Dricker du ordentligt? det ger en gigantisk trötthet om kroppen inte får vätskan den behöver. Så prova att dricka mycket mer.

Svar på tråden Har svårt att äta idag har jag ätit hjälp