• Trynträ

Handdukar i solen

Nån som vet varför handdukar och badlakan och andra kläder man har i solen luktar så illa? De känns liksom dammiga och smutsiga tycker jag. Blir det inte samma effekt om man hänger de på en tvättlina som så många gör? Isåfall förstår jag inte hur man vill förstöra tvätten genom att tillföra sollukten som luktar smuts.

• Svar på tråden Handdukar i solen
  • Elli47

Jag förstår inte riktigt vad du menar? Menar du att om en ren handduk ligger i solen så blir det dålig lukt eller?

• Trynträ

Jag tror det blir samma effekt med en ren handduk. Det blir nån slags sollukt på handduken. Om man duschat och hänger den på tork i solen så luktar den konstigt när man tar in den. Har man kudden ute i solen blir det samma effekt där. Kan ju lukta lite skumt om hud också som varit i solen.

• Elli47

Ja det blir lite bränd lukt om det är det du tänker på? Det stämmer om man torkar direkt i solen! Jag har faktiskt inte det problemet för torkvindan är på baksidan av huset och där har vi jättehöga träd så det är skugga större delen av dagen där! Så all tvätt luktar enbart fräscht och härligt!

• Trynträ
    Elli47 skrev 2009-08-09 19:37:45 följande:
    Ja det blir lite bränd lukt om det är det du tänker på? Det stämmer om man torkar direkt i solen! Jag har faktiskt inte det problemet för torkvindan är på baksidan av huset och där har vi jättehöga träd så det är skugga större delen av dagen där! Så all tvätt luktar enbart fräscht och härligt!
    Ja det är nog som du säger att det blir lite bränd lukt så det är nog smart att ha torkvindan i skuggan. Fast oftast ser man ju att folk har den i solen och då undrar man ju om tvätten luktar så fräscht egentligen.
  • Sebbes    mamma

jag har fumderat på samma sak... hihi.. har då våran torkvina mitt i gassande solen.. (trodde inte d va solen som gjorde lukten, utan något annat )
    Men jag fortsätter o hända den, OM jag är hemma o tar in den PRECIS när den e torr... då luktar den jätte fräscht o gott... men skulle den hänga längre så blir d den inte så goda doften på kläderna...

Hmm... Ingen dum ide o flytta den till skuggan istället....

• Trynträ

Sebbes mamma skrev 2009-08-09 22:33:27 följande:

jag har fumderat på samma sak... hihi.. har då våran torkvina mitt i gassande solen.. (trodde inte d va solen som gjorde lukten, utan något annat )Men jag fortsätter o hända den, OM jag är hemma o tar in den PRECIS när den e torr... då luktar den jätte fräscht o gott... men skulle den hänga längre så blir d den inte så goda doften på kläderna...Hmm... Ingen dum ide o flytta den till skuggan istället....
    Gäller bara att veta när det där precis:et är. Hehe.
  • Sebbes    mamma

Jo fast har man dom utanför så e d juh bara o gå o känna lite emellanåt..

• Trynträ

Sebbes mamma skrev 2009-08-10 22:17:07 följande:

Jo fast har man dom utanför så e d juh bara o gå o känna lite emellanåt..
    Så sant så sant. Gäller att inte glömma bort det då. Hehe.
Svar på tråden Handdukar i solen