• FruStolpe

40års bröllopsdag...IMORGON!!

Jahapp...mamma kläckte ur sig idag att pappa och hon firar 40års bröllops dag imorgon.
    Vill ju gärna göra nåt för att fira dem lite... Nån som har nån bra/kul idé om vad jag kunde hitta på såhär med en dag på mig.

Alla tips mottages med tacksamhet!

• Svar på tråden 40års bröllopsdag...IMORGON!!
  • pumbalumba

Beror ju lite på hur avancerat och på vad de gillar med.

Bjuda dem på en riktigt god frukost med färska frukter, nybakat bröd och goda pålägg.

Ta med dem på en utflykt och ta med en god picknick, är ju rätt mysigt. Alternativt gå ut och ät lunch under utflykten.

Bjud ut dem på middag.

Ett vackert blomarrangemang kanske de kan uppskatta, trevligt att ge när du kommer till dem.

De kanske finns trevliga utflyktsmål runtomkring där de bor.

• Jamieolivia

Kolla upp det som finns runtomkring...det kanske finns en ofantligt trevlig restaurang, chokladprovning (som går med på kort varsel) eller utflyktsmål. T ex har sala silvergruva en tur där man är nere i gruvan i ca 2 timmar och avslutar med en trevlig fikapaus under jord. Spännande och mysigt att gå tillsammans.

Baka nåt gott fika och smörgås och ha picknick på stranden eller i närheten av en.

Har du några "gamla" kort man kan göra ett trevlig kollage eller grattiskort av? som trevligt minne med en söt dikt om kärlek.

Har de någon favoritfilm som du kanske kan få tag på och köpa till dem? Det tillsammans med en korg godsaker är en trevlig present.

• FruStolpe

Tack för era svar!
    Javisst, 40år är helt underbart..själv har jag/vi bara dryga 3år avklarade så har ju en bit kvar.

Jag tror att de bästa skulle vara om jag ordnade nåt som skulle gå att göra hemma. De kom inatt hem från en 1 veckas resa, så tror inte de är så pigga på att åka iväg nånstans igen. Speciellt pappa.

Detdär med att klippas, klistra, limma av kort var en kul idé. Ska kolla vad jag har här hemma, och vad brorsorna har.

• lugnåsbo

Mina föräldrar firade 25årig bröllopsdag häromdagen och jag beställde en blombukett med bud. Sen skickade jag en bild på deras brudbukett och så gjorde dom en liknande

Sen bjöd jag hem dom på god mat på kvällen.

• lugnåsbo

aah men gud, såg nu att tråden var gammal!! soorry!

Vad gjorde du sen?

Svar på tråden 40års bröllopsdag...IMORGON!!