• maccadam

Livia

sitter o klurar på namn till kommande nr 3 killnamn e redan klart men nu e d så att jag har fastnat för namnet Livia men fick för ett tag sedan reda på att killens ex döpt sin tös till detta, vill därför inte använda detta namn då jag inte tål hans ex över huvud taget men kan inte få namnet ur skallen hur skall jag göra...

• Svar på tråden Livia
  • lillaMy76
    maccadam skrev 2009-08-08 20:56:04 följande:
    sitter o klurar på namn till kommande nr 3 killnamn e redan klart men nu e d så att jag har fastnat för namnet Livia men fick för ett tag sedan reda på att killens ex döpt sin tös till detta, vill därför inte använda detta namn då jag inte tål hans ex över huvud taget men kan inte få namnet ur skallen hur skall jag göra...
    Kan inte Liv vara ett alternativ? Vad tycker den blivande pappan?
  • maccadam

jo jag har funderat på det med det har inte riktigt fastnat på samma sätt än, han har bestämt killnamnet så det spelar ingen större roll för honom han tycker typ att det är ju bara ett namn.

• sarsparis

Om man verkligen gillar ett namn tycker jag inte att du ska haka upp dig på det. Livia är verkligen superfint och det låg som nr 1 på vår lista, men vi fick en pojk. Annars kanske Olivia är ett alternativ, Liv är ju också fint.

• maccadam

funderade starkt på olivia men så var det ett par kompisar som fick en dotter i våras som fick det namnet så då gick det bort. Det e så svårt att koppla bort det bara men får försöka att köra in mig på Liv. Det är nästan så att jag hoppas på att det blir en kille faktiskt usch vad jobbigt d e

• Petra73

Inne på namn som börjar på L?
    Jag har börja att gilla namnet Linnea väldigt mycket .
    Livia är ett väldigt vackert namn, tyvärr .

• Zumbatjej

Hehehe vad heter exet om man får fråga! Jag vet nämligen en brud som jag INTE tål som döpt sin bebis till Livia. "nyfiken"

• AnnaH

Linnea och Lilly är andra fina namn på Li...
    Annars gör det väl inget att vännerna gett sitt barn namnet Olivia. Tycker inte ens det är konstigt när kusiner heter lika, det gör jag och min kusin (våra fäder kände inte till varandra när vi föddes). Liv är också jättefint.

♥ Evina 080509 ♥ BF 100111 ♥ → annaharr.se
  • spöke

Tja, finns ju bara två alternativ... antingen bortser du från att tjejen du avskyr har en dotter med samma namn som din... eller så tänker du om och hittar nåt annat fint namn (finns ju massor!).

Ett tredje alternativ skulle väl iofs kunna vara att du tar med Livia som andranamn...

Namn som påminner om Livia:
    Liv
    Lia
    Lovis
    Lovisa
    Viva
    Li

• maccadam
    Zumbatjej skrev 2009-08-09 12:42:35 följande:
    Hehehe vad heter exet om man får fråga! Jag vet nämligen en brud som jag INTE tål som döpt sin bebis till Livia. "nyfiken"
    anna-karin heter hon
Svar på tråden Livia