• FridaochSamuel

Troll eller fejk

Ganska "ny" på familje liv och här snackas de ofta om att folk trollar? Menar man då att man fejkar att vara någon annan? I alla fall tror ni de finns många där ute som gör de? stöter man på många på familjeliv eller andra ställen?

Varför tror ni man gör så, jag menar vad får man ut av de och vem låtsas dom va? Blev lite nyfiken när jag läste lite trådar.

• Svar på tråden Troll eller fejk
  • Anova

Troll brukar fejka identitet eller så bukar de gå in för att förstöra eller kommentera sönder trådar/diskussioner.

sv.wikipedia.org/wiki/Internettroll

Jag har mer eller mindre varit involverad i ett flertal communities och stora forum och troll är jättevanligt över allt.

Har ingen aning om vad man får ut av det .. Däremot är det ganska roligt att driva med folk på internet

• FridaochSamuel
    Anova skrev 2009-08-08 21:49:39 följande:
    Troll brukar fejka identitet eller så bukar de gå in för att förstöra eller kommentera sönder trådar/diskussioner. sv.wikipedia.org/wiki/InternettrollJag har mer eller mindre varit involverad i ett flertal communities och stora forum och troll är jättevanligt över allt.Har ingen aning om vad man får ut av det .. Däremot är det ganska roligt att driva med folk på internet
    aha
Svar på tråden Troll eller fejk