• Cara Mia

Äntligen, trimester TVÅ! Men oron för missfall släpper fan inte!!

Såg precis att jag gått in i trimester två! Känns underbart att man kommit så här långt ändå, tiden har verkligen gått så fort denna gång jämfört med dottern..

Men även fast jag känner av bebisen så gott som varje dag så kan jag omöjligt släppa tanken på ett nytt ma. Att jag bara inbillat mig att jag känner bebisen för att jag så gärna vill att det ska gå vägen denna gång...

Hur klåen ska jag lyckas njuta av denna graviditet?

Vi har till och med valt att vänta till efter rul med att berätta för omgivningen.. endast svärmor och min syster vet..

Har inte ens vågat titta på bebisprylar..

Någon mer som känner som jag?

• Svar på tråden Äntligen, trimester TVÅ! Men oron för missfall släpper fan inte!!
  • Shorona

Man är väl alltid mer eller mindre orolig fram till att man har barnet vid liv i famnen. Jag är i vecka 27 och fortfarande orolig. Inte för mf men för att barnet ska födas alldeles för tidigt.

♥Niclas 061103 ♥Bf 091113
  • Sigvardsson

Ja har varit lite nojig men jag kan rekommendera att köpa ett angelsound, då kan du lyssna på bebisens hjärtslag när du blir orolig, det gör jag

• Cara Mia
    Sigvardsson skrev 2009-08-08 22:01:45 följande:
    Ja har varit lite nojig men jag kan rekommendera att köpa ett angelsound, då kan du lyssna på bebisens hjärtslag när du blir orolig, det gör jag
    jag har en sådan men har ännu inte lyckats hitta några hjärtljud. Möjligtvis väldigt svagt.. men jag är överviktig så den kanske kan ha med det att göra...
  • Licens To Kiss

Jag är också nervös för att bebisen inte lever. Har beställt angel sound och den kommer på tisda. Jag skulle kunna åka in till gynakuten men de känns lite drastiskt.

I väntan på barn nr 2. Älskar mina barn.
  • Cara Mia

Licens To Kiss skrev 2009-08-08 22:03:50 följande:

Jag är också nervös för att bebisen inte lever. Har beställt angel sound och den kommer på tisda. Jag skulle kunna åka in till gynakuten men de känns lite drastiskt.
    Ska jag vara ärlig så vågar jag inte åka in och kolla. Utan väntar tills rul. Är sån, klarar inte av att konfrontera det liksom..
  • ÄngelnDennis

Hej! du& jag plussade nästa samtidigt. Har stött på dig flera ggr i trådar osv, då har jag passat på att kika att allt går bra för er! Grattis till bebis!

Jag förstår din oro, Det enda rådet jag kan ge är att NJUT av graviditeten så gott du kan!

• Licens To Kiss
    Cara Mia skrev 2009-08-08 22:07:06 följande:
    Licens To Kiss skrev 2009-08-08 22:03:50 följande: Ska jag vara ärlig så vågar jag inte åka in och kolla. Utan väntar tills rul. Är sån, klarar inte av att konfrontera det liksom..
    Kan man åka in under dan till gynakuten eller måste de ske på natten? Skulle vilja åka in nu men jag har dottern hemma och kan åka imorrn på dan.
  • Cara Mia
    Licens To Kiss skrev 2009-08-08 22:09:22 följande:
    Kan man åka in under dan till gynakuten eller måste de ske på natten? Skulle vilja åka in nu men jag har dottern hemma och kan åka imorrn på dan.
    Har ingen aning...
  • Cara Mia
    ÄngelnDennis skrev 2009-08-08 22:08:27 följande:
    Hej! du& jag plussade nästa samtidigt. Har stött på dig flera ggr i trådar osv, då har jag passat på att kika att allt går bra för er! Grattis till bebis! Jag förstår din oro, Det enda rådet jag kan ge är att NJUT av graviditeten så gott du kan!
    tack så hemskt mycket!!
  • Licens To Kiss
    Cara Mia skrev 2009-08-08 22:15:19 följande:
    Har ingen aning...
    Jag får lugna mig till tisda.
Svar på tråden Äntligen, trimester TVÅ! Men oron för missfall släpper fan inte!!